NEHYBA, Jan, Libor JUHAŇÁK a Jakub CIGÁN. Effects of Seating Arrangement on Students' Interaction in Group Reflective Practice. JOURNAL OF EXPERIMENTAL EDUCATION. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD., 2023, roč. 91, č. 2, s. 249-277. ISSN 0022-0973. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/00220973.2021.1954865.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Effects of Seating Arrangement on Students' Interaction in Group Reflective Practice
Autoři NEHYBA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Libor JUHAŇÁK (203 Česká republika, domácí) a Jakub CIGÁN (203 Česká republika, domácí).
Vydání JOURNAL OF EXPERIMENTAL EDUCATION, ABINGDON, ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD. 2023, 0022-0973.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.200 v roce 2022
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00129923
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/00220973.2021.1954865
UT WoS 000701522000001
Klíčová slova anglicky Group reflective practice; student teachers; turn-taking; facilitation; multilevel modeling; seating arrangement; sociometric badges
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 1. 3. 2023 15:18.
Anotace
In the conducted field experiment, we explore the intensity of university students' interaction related to the seating arrangement (circle or rows) in pre-service teachers' groups during the reflective practice. We also probe the differences across the various fields of study and evaluate the facilitator's influence on the interaction. We use wearable electronic Sociometric badges 2.0 to measure the interaction intensity (assessed by speech rate and average speaking segment length). We performed a total of 153 repeated measurements on 58 students in 4 different fields of study (Mathematics, Physics, Music, and Civic Education) using a counterbalanced design with a total of four measurements (two in circle and two in rows) in each group. Results of the multilevel modeling analysis indicate more intensive interaction in rows than in circles. However, the findings also indicate significant moderation by the field of study and partially by the extent of facilitator involvement.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 14:04