MALANÍKOVÁ, Vendula a Tullia SYCHRA REUCCI. Podpora rodičů dětí s neurovývojovým postižením prostřednictvím e-learningu. In I. Česko-Slovenská konferencia v aplikovanej behaviorálnej analýze. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora rodičů dětí s neurovývojovým postižením prostřednictvím e-learningu
Autoři MALANÍKOVÁ, Vendula a Tullia SYCHRA REUCCI.
Vydání I. Česko-Slovenská konferencia v aplikovanej behaviorálnej analýze, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Malaníková, učo 407098. Změněno: 31. 1. 2022 10:16.
Anotace
Výzkum byl zaměřený na možnost využití telepractice (telemedicíny) na poli aplikované behaviorální analýzy (ABA). Cílovou skupinou byli rodiče a pečující o osoby s neurovývojovým postižením, kteří neměli žádné odborné znalosti v této oblasti. Cílem výzkumu bylo zjistit možnosti vzdělávání rodičů a pečujících ve vybraných technikách a postupech ABA. Výzkumný vzorek byl rozdělen do tří skupin podle intenzity vzdělávání v závislosti na tom, zda rodiče a pečující splnili e-learningový kurz samostatně a asynchronně, nebo docházelo kromě samostatné práce k pravidelným online setkáním s odborníkem na poli ABA. Jednalo se o první fázi výzkumu, na kterou bude navazovat druhá fáze, ve které budou vybraní rodiče a pečující dále prohlubovat své znalosti a rozvíjet své kompetence v ABA. Výsledky z první fáze dokazují efektivitu využití telepractice při osvojování vybraných technik a postupů ABA.
Anotace anglicky
This research focused on the possibility of using telehealth practices in the field of applied behavior analysis (ABA). The target group was caregivers of children with neurodevelopmental disorders. The aim of the project was to develop and empirically verify an e-learning system for caregivers, focused on using telepractice to educating them on behavioral methods and procedures. The research sample was divided into three groups. Two groups completed the e-learning course independently and asynchronously. One group had online meetings with an ABA specialist in addition to the independent work. This was the first phase of research; in an upcoming phase carers will further deepen their knowledge and develop their competences in ABA through telehealth coaching. The results from the first phase demonstrated the effectiveness of telepractice in content knowledge increases of selected ABA techniques and procedures.
Návaznosti
MUNI/A/1457/2020, interní kód MUNázev: Role rodičů a dalších pečovatelů při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a jinými neurovývojovými poruchami
Investor: Masarykova univerzita, Role rodičů a dalších pečovatelů při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a jinými neurovývojovými poruchami
TL04000069, projekt VaVNázev: Telepractice – podpora rodičů a dětí s neurovývojovým postižením v domácím prostředí (Akronym: TeleChildSupport)
Investor: Technologická agentura ČR, Telepractice – podpora rodičů a dětí s neurovývojovým postižením v domácím prostředí
VytisknoutZobrazeno: 22. 8. 2024 12:31