PANČOCHA, Karel. Demand Fading as a Treatment for Escape-maintained Problem Behavior in a Child with Autism. EduPort Education Support Journal. Ústí nad Labem: PdF UJEP v Ústí nad Labem, 2021, roč. 5, č. 2, s. 19-24. ISSN 2695-0936. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21062/edp.2021.009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Demand Fading as a Treatment for Escape-maintained Problem Behavior in a Child with Autism
Autoři PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání EduPort Education Support Journal, Ústí nad Labem, PdF UJEP v Ústí nad Labem, 2021, 2695-0936.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00123148
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.21062/edp.2021.009
Klíčová slova anglicky autism spectrum disorder; behavior intervention; demand fading
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 2. 2. 2022 15:21.
Anotace
The article presents a research focused on problem behavior reduction in a child with autism spectrum disorder. Based on functional assessment, it was hypothesized that the target problem behavior primary function was to stop a demand or task in progress. We used a single subject experimental design to evaluate the effects of a demand fading procedure to reduce the occurrence of tantrums and self-injury during natural environment teaching sessions. The intervention included removal of all instructional demands and their gradual reintroduction based on a set criterion of low levels of problem behavior occurrence. The results show that withdrawing all demands and subsequent gradual fading in of instructions during teaching sessions may function as a viable antecedent strategy for decreasing problem behaviors maintained by escape.
Návaznosti
MUNI/A/1457/2020, interní kód MUNázev: Role rodičů a dalších pečovatelů při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a jinými neurovývojovými poruchami
Investor: Masarykova univerzita, Role rodičů a dalších pečovatelů při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a jinými neurovývojovými poruchami
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 02:18