Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1809525, author = {Zerzová, Jana}, booktitle = {Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4}, keywords = {intercultural communicative competence; telecollaboration; Developmental Model of Intercultural Sensitivity (DMIS); INCA model; online intercultural exchange (OIE); virtual exchange (VE); computer mediated communication (CMC); computer assisted language learning (CALL); mobile assisted language learning (MALL); collaborative online international learning (COIL); immersive virtual reality (IVR); immersive virtual environment (IVE); collaborative immersive virtual environment (CIVE); third space culture}, language = {cze}, title = {Současná témata ve výzkumu a výuce interkulturní komunikační kompetence ve světě}, year = {2021} }
TY - SLIDE ID - 1809525 AU - Zerzová, Jana PY - 2021 TI - Současná témata ve výzkumu a výuce interkulturní komunikační kompetence ve světě KW - intercultural communicative competence KW - telecollaboration KW - Developmental Model of Intercultural Sensitivity (DMIS) KW - INCA model KW - online intercultural exchange (OIE) KW - virtual exchange (VE) KW - computer mediated communication (CMC) KW - computer assisted language learning (CALL) KW - mobile assisted language learning (MALL) KW - collaborative online international learning (COIL) KW - immersive virtual reality (IVR) KW - immersive virtual environment (IVE) KW - collaborative immersive virtual environment (CIVE) KW - third space culture N2 - Cílem příspěvku spadajícího do oblasti sekundárního výzkumu bylo představit hlavní témata současného pedagogického výzkumu v oblasti rozvoje interkulturní komunikační kompetence (ICC), přičemž zvláštní pozornost byla věnována studiím z let 2010–2021, a to obzvláště těm, které přinášejí témata dosud zanedbávaná ve výzkumu v České republice. Po úvodní rešerši bylo z původních 437 zdrojů (z nichž bylo 92 akademických článků) 382 vyřazeno z důvodu replikace nebo reprodukce předchozích znalostí nebo odlišnému výzkumnému kontextu (např. oblasti podnikání). Ze zbylých 55 zdrojů bylo ve druhém čtení ze stejných důvodů vyřazeno dalších 32 studií. Výsledný zkoumaný soubor pak tvořilo 32 studií. Příspěvek byl zaměřen na hlavní výzkumná témata, která se ve studiích objevila a která se dají rozdělit do dvou kategorií: studie zabývající se rekonceptualizací ICC a konceptu tzv. interkulturního mluvčího a jeho role a studie zabývající se rekonceptualizací ICC v kontextu moderních technologií a tzv. third-space culture. ER -
ZERZOVÁ, Jana. Současná témata ve výzkumu a výuce interkulturní komunikační kompetence ve světě. In \textit{Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4}. 2021.
|