2021
Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele
JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA et. al.Základní údaje
Originální název
Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele
Název anglicky
Pedagogical evaluation for (future) teachers
Autoři
JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 95 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 48, 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9956-2
Klíčová slova česky
evaluační nástroje, kvalita vzdělávání, pedagogická evaluace, učitel
Klíčová slova anglicky
evaluation instruments, quality of education, evaluation in education, teacher
Štítky
Změněno: 16. 12. 2021 11:41, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Kniha je určena budoucím učitelům mateřských a základních škol. Jejím prostřednictvím se budou seznamovat se základy pedagogické evaluace, a to v souvislosti s kvalitou vzdělávání a jejím řízením. Evaluace je zde představena jako oblast výzkumu a praxe. Jsou zde rozlišeny různé typy evaluací mj. také z hlediska jejich aktérů. Dále je zde předložen model kvality vzdělávání, který umožňuje strukturovat výběr dostupných domácích evaluačních rámců, metod a nástrojů využitelných (budoucími) učiteli v praxi.
Anglicky
The book serves as an introduction into pedagogical evaluation and is intended for (future) teachers of pre-primary, primary and secondary schools. The issue of pedagogical evaluation is introduced in the context of the quality of education. Pedagogical evaluation is presented as a research approach and as a tool for practitioners. Two forms of evaluation are discussed: internal evaluation and external evaluation. In the second part of the book, various evaluation instruments are presented.