B 2021

Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele

JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA et. al.

Základní údaje

Originální název

Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele

Název anglicky

Pedagogical evaluation for (future) teachers

Vydání

1. vyd. Brno, 95 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 48, 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9956-2

Klíčová slova česky

evaluační nástroje, kvalita vzdělávání, pedagogická evaluace, učitel

Klíčová slova anglicky

evaluation instruments, quality of education, evaluation in education, teacher

Štítky

Změněno: 16. 12. 2021 11:41, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Kniha je určena budoucím učitelům mateřských a základních škol. Jejím prostřednictvím se budou seznamovat se základy pedagogické evaluace, a to v souvislosti s kvalitou vzdělávání a jejím řízením. Evaluace je zde představena jako oblast výzkumu a praxe. Jsou zde rozlišeny různé typy evaluací mj. také z hlediska jejich aktérů. Dále je zde předložen model kvality vzdělávání, který umožňuje strukturovat výběr dostupných domácích evaluačních rámců, metod a nástrojů využitelných (budoucími) učiteli v praxi.

Anglicky

The book serves as an introduction into pedagogical evaluation and is intended for (future) teachers of pre-primary, primary and secondary schools. The issue of pedagogical evaluation is introduced in the context of the quality of education. Pedagogical evaluation is presented as a research approach and as a tool for practitioners. Two forms of evaluation are discussed: internal evaluation and external evaluation. In the second part of the book, various evaluation instruments are presented.