BERÁNEK, Jaroslav. Aditivní problémy teorie čísel ve školské matematice. Elementary Mathematics Education Journal. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2021, roč. 3, č. 1, s. 6-14. ISSN 2694-8133. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1816658, author = {Beránek, Jaroslav}, article_location = {Olomouc}, article_number = {1}, keywords = {Motivation; mathematics; number theory; decomposition of numbers; Goldbach's hypothesis}, language = {cze}, issn = {2694-8133}, journal = {Elementary Mathematics Education Journal}, title = {Aditivní problémy teorie čísel ve školské matematice}, url = {http://www.emejournal.upol.cz/vol3no1.php}, volume = {3}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1816658 AU - Beránek, Jaroslav PY - 2021 TI - Aditivní problémy teorie čísel ve školské matematice JF - Elementary Mathematics Education Journal VL - 3 IS - 1 SP - 6-14 EP - 6-14 PB - Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta SN - 26948133 KW - Motivation KW - mathematics KW - number theory KW - decomposition of numbers KW - Goldbach's hypothesis UR - http://www.emejournal.upol.cz/vol3no1.php N2 - Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na základní škole a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů matematiky na základní škole. V příspěvku jsou obsaženy formulace a naznačeno řešení některých jednoduchých aditivních problémů teorie čísel (určení pythagorejských trojic přirozených čísel včetně analogických úloh, rozklad čísel na součet kvadrátů atp.). Uvedeny jsou rovněž zajímavé teoretické problémy, jako např. kombinatorická teorie rozkladů konečných množin, Goldbachova hypotéza a prvočíselná dvojčata. Uvedené problémy mohou být využity při výuce budoucích učitelů matematiky na základní škole jako náměty k rozvíjení zájmu studentů o matematiku, případně k jejich motivaci k dalšímu studiu matematiky. ER -
BERÁNEK, Jaroslav. Aditivní problémy teorie čísel ve školské matematice. \textit{Elementary Mathematics Education Journal}. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2021, roč.~3, č.~1, s.~6-14. ISSN~2694-8133.
|