2021
Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice
BUDÍNOVÁ, IrenaZákladní údaje
Originální název
Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice
Název anglicky
Approaches of gifted pupils to solving some types of mathematical tasks
Autoři
Vydání
1. dotisk 1. vyd. Brno, 200 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. 4, 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9215-0
Klíčová slova česky
nadání; nadaný žák; matematické nadání; matematická úloha; řešitelské strategie
Klíčová slova anglicky
gift; gifted pupil; mathematical gift; mathematical problem; solving strategies
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2022 08:36, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Hlavním cílem monografie je demonstrovat různé přístupy v uvažování při řešení slovních úloh nadanými žáky 1. a 2. stupně základní školy. První část monografie je teoretická a zabývá se problematikou nadaných žáků – definicí nadání, možnostmi identifikace nadaných žáků, druhy nadání, problémy nadaných žáků ve školní praxi. V praktické části je věnována pozornost teorii různých strategií při řešení určitých typů matematických úloh, jako jsou úlohy rovnicového typu či logické úlohy.
Anglicky
The main goal of the monograph is to show various ways of solving word tasks by gifted pupils of the elementary school. The first part of the monograph is theoretical and deals with the issues of gifted pupils. The practical part deals with analysis of solving strategies used by pupils.