2021
Cesty autorské pohádky po roce 2000 v České republice a v Bulharsku
SALHIOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
Cesty autorské pohádky po roce 2000 v České republice a v Bulharsku
Název anglicky
The Ways of the Authorial Fairy Tale after the Year 2000 in the Czech Republic and in Bulgaria
Autoři
SALHIOVÁ, Martina
Vydání
1., elektronické. Brno, 171 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity 513, 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-9952-4
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-9952-2021
Klíčová slova česky
autorská pohádka, bulharská literatura pro děti a mládež, česká literatura pro děti a mládež, folklorem ovlivněné pohádky, deníkové a kalendářní pohádky, lyrizované a rytmizované pohádky, humorné a nonsensové pohádky
Klíčová slova anglicky
authorial fairy tale, Bulgarian literature for children and young adults, Czech literature for children and young adults, folklore-influenced fairy tales, diary and calendar fairy tales, lyricized and rhythmic fairy tales, humor and nonsense fairy tales
Štítky
Změněno: 7. 1. 2022 11:00, PhDr. Lea Novotná
V originále
Monografie se zabývá jedním z žánrů dětské literatury (literatury pro děti a mládež) – současnými autorskými pohádkami vydanými v letech 2000 až 2020 v České republice a v Bulharsku. Autorka v ní pomocí srovnávací metody a analýzy děl sleduje vývojové posuny v žánru autorské pohádky v obou národních literaturách. Publikace se výběrově zaměřuje na nejvýraznější typy autorských pohádek a je rozdělena do čtyř částí: folklorem ovlivněné pohádky, deníkové a kalendářové pohádky, lyrizované a rytmické pohádky, humorné a nonsensové pohádky. Kvůli míšení různých literárních žánrů jde však pouze o orientační a přibližné členění.
Anglicky
This monograph deals with a genre of children’s literature (literature for children and young adults) – the contemporary authorial fairy tales published between 2000 and 2020 in the Czech Republic and in Bulgaria. Using a comparative method and analysis of the works, the monograph follows the development shifts in the genre of authorial fairy tale in both national literatures. The work is selective, focused on the most distinctive types of authorial fairy tales. The division of the monograph into four parts (folklore-influenced fairy tales, diary and calendar fairy tales, lyricized and rhythmic fairy tales, humor and nonsense fairy tales) tends to be more orientational and approximate thanks to the mixing of different literary genres.