Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1817737, author = {Macků, Richard and Němec, Jiří and Jirásek, Ivo}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-2-92}, keywords = {Jaroslav Foglar; Foglaring; scouting; outdoor education; leisure education; non-governmental organization}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Tematika výchovy v přírodě v díle Jaroslava Foglara pohledem pedagogických pracovníků}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18657}, volume = {31}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1817737 AU - Macků, Richard - Němec, Jiří - Jirásek, Ivo PY - 2021 TI - Tematika výchovy v přírodě v díle Jaroslava Foglara pohledem pedagogických pracovníků JF - Pedagogická orientace VL - 31 IS - 2 SP - 92-118 EP - 92-118 PB - Masarykova univerzita SN - 12114669 KW - Jaroslav Foglar KW - Foglaring KW - scouting KW - outdoor education KW - leisure education KW - non-governmental organization UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18657 N2 - Texty Jaroslava Foglara zasáhly několik generací čtenářů a opakovaně pod- nítily i zájem odborné veřejnosti. Dílčí výsledky, které popisujeme v tomto příspěvku, jsou součástí komplexního dotazníkového šetření (n = 1 174) s cílem popsat míru ovlivnění dílem J. Foglara; zejména jsme zjišťovali, které aspekty díla respondenti nej- více oceňovali a které z nich následně aplikovali v reálném životě. Celkem se jednalo o 15 možných oblastí, z nichž jsme do analýzy pro tuto studii vybrali čtyři, které se nejvíce dotýkají tématu „výchova v přírodě“ – pobyt v přírodě a táboření, emotivní vnímání popisů přírody a krajiny, skupinovou soudržnost a celostní seberozvoj. Zjis- tili jsme, že respondenti s pedagogickou zkušeností významněji aplikují jednotlivé as- pekty Foglarova díla ve své práci. Toto poznání jsme identifikovali jak u respondentů z řad profesionálních pedagogů, tak i dobrovolných instruktorů, vedoucích a lektorů. Nejzásadnějším způsobem dílo J. Foglara ovlivnilo skauty, a to i přes skutečnost, že žádný z textů ani jiných prvků Foglarova výchovného systému nemá své zastoupení v oficiálním výchovném programu Junáka. ER -
MACKŮ, Richard, Jiří NĚMEC a Ivo JIRÁSEK. Tematika výchovy v přírodě v díle Jaroslava Foglara pohledem pedagogických pracovníků. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč.~31, č.~2, s.~92-118. ISSN~1211-4669. doi:10.5817/PedOr2021-2-92.
|