ROZVADSKÁ, Katarína a Petr NOVOTNÝ. Percepce neúspěchu u studentů, kteří napodruhé nesloží maturitu: kdo za to může. In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Percepce neúspěchu u studentů, kteří napodruhé nesloží maturitu: kdo za to může
Autoři ROZVADSKÁ, Katarína a Petr NOVOTNÝ.
Vydání XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky vnímání neúspěchu, přesvědčení učitelů, akademická marnost, push‑out
Klíčová slova anglicky perception of failure, teachers’ beliefs, academic futility, push‑out
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Katarína Rozvadská, učo 449962. Změněno: 8. 1. 2022 19:10.
Anotace
Příspěvek prezentuje narativní analýzu percepce neúspěchu u maturitní zkoušky identifikované v životních příbězích maturantů. Retrospektivní roz‑ hovory s informanty (n = 26), kteří minimálně dvakrát neuspěli u maturitní zkoušky v letech 2018 a 2019, byly realizované na podzim 2020. Výsledky jsou příspěvkem do širší diskuze o nucených odchodech ze vzdělávání, v zahranič‑ ních výzkumech označovaných jako push‑out, a v českém kontextu přispívají k aktuálním výzkumům vnímané akademické marnosti u žáků a vnímaných přesvědčeních učitelů o žácích ve středoškolském studiu
Anotace anglicky
The paper presents a narrative analysis of the perception of failure in the graduation exam [matura] identified in graduates’ life stories. Retrospective in‑ terviews with informants (n = 26), who failed the graduation exam at least twice in 2018 and 2019, were conducted in autumn 2020. The results contribute to the broader discussion on forced early school leaving (push‑out), and in the Czech context, they contribute to current research on perceived academic futility in pupils and teachers’ beliefs of high school students.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016377, interní kód MUNázev: Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek (Akronym: DRAMA)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 06:11