Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1824600, author = {Brücknerová, Karla}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2021-1-5}, keywords = {Quality in higher education; Mature students; Qualitative analysis}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Jak poznáme kvalitní kombinované studium? Pilíře kvality v hodnocení zralými studenty}, url = {https://www-scopus-com.ezproxy.muni.cz/record/display.uri?eid=2-s2.0-85105367172&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=0000-0002-4188-7002&sid=449892d57af4aa433b7958a348c4e30e&sot=b&sdt=b&sl=26&s=ORCID%280000-0002-4188-7002%29&relpos=0&citeCnt=0&search}, volume = {26}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1824600 AU - Brücknerová, Karla PY - 2021 TI - Jak poznáme kvalitní kombinované studium? Pilíře kvality v hodnocení zralými studenty JF - Studia paedagogica VL - 26 IS - 1 SP - 125-144 EP - 125-144 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - Quality in higher education KW - Mature students KW - Qualitative analysis UR - https://www-scopus-com.ezproxy.muni.cz/record/display.uri?eid=2-s2.0-85105367172&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=0000-0002-4188-7002&sid=449892d57af4aa433b7958a348c4e30e&sot=b&sdt=b&sl=26&s=ORCID%280000-0002-4188-7002%29&relpos=0&citeCnt=0&search N2 - Cílem článku je z jistit, na základě jakých kritérií konstruují zralí studenti (nad 26 let) kombinovaného studia pedagogických (učitelských i neučitelských) oborů hodnocení kvality svého vysokoškolského studia. K naplnění cíle využívám 28 narativních rozhovorů, v nichž kombinovaní studenti popisují svoji cestu studiem. Na základě tří kol kvalitativní analýz y (iniciální kódování, identifikace a analýza hodnoticích výpovědí, analýza významu jednotlivých hodnoticích výpovědí pro jednotlivé respondenty) představím čtyři pilíře kvality, které mají hlavní slovo v hodnoticích soudech zralých studentů pedagogických oborů. Prvním pilířem je partnerský přístup ke studentům indikovaný vnímavostí učitele a z působem nastavení pravidel. Druhým pilířem je vnímaná smysluplnost na úrovni kurikula předmětů a celkové koncepce studijního programu. Třetím pilířem je optimální náročnost studia indikovaná na jedné straně důstojnými standardy a na straně druhé podřízeností náročnosti cíli studia. Čtvrtým pilířem je didaktická kvalita prezenční výuky i online podpory. V závěru textu navrhuji postup, jak kvalitu studia v očích kombinovaných studentů efektivně zvyšovat. ER -
BRÜCKNEROVÁ, Karla. Jak poznáme kvalitní kombinované studium? Pilíře kvality v hodnocení zralými studenty. \textit{Studia paedagogica}. Masarykova univerzita, 2021, roč.~26, č.~1, s.~125-144. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-1-5.
|