POUČOVÁ, Marcela. Quand la peluche s’en mêle. Le potentiel didactique d'un récit littéraire dans une classe des langues. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Quand la peluche s’en mêle. Le potentiel didactique d'un récit littéraire dans une classe des langues.
Autoři POUČOVÁ, Marcela.
Vydání 2021.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Todd Hasak-Lowy; Michael Gruenbaum; Tomi Ungerer; 2. světová válka; literatura pro děti a mládež; didaktika cizího jazyka
Klíčová slova anglicky Todd Hasak-Lowy; Michael Gruenbaum; Tomi Ungerer; Second world war; literature for children and youth; foreign language didactics
Změnil Změnila: Mgr. Marcela Poučová, Ph.D., učo 5583. Změněno: 28. 2. 2022 21:19.
Anotace
La conférence était centrée sur le potentiel didactique de la littérature jeunesse. Comme exemple a servi le livre Otto (1999) de Tomi Ungerer, qui décrit la vie d'enfants juifs et allemands pendant la Seconde Guerre mondiale et s'adresse aux plus jeunes lecteurs. La conférence a apporté plusieurs suggestions concrètes sur la manière de travailler la littérature pour enfants et adolescents en classe de français langue étrangère.
Anotace česky
Přednáška se zaměřila na didaktický potenciál literatury pro děti. Jako příklad posloužila kniha Otto (1999) autora Tomiho Ungerera, která popisuje život židovských a německých dětí za 2. světové války a je určena nejmenším čtenářům. Přenáška přinesla několik konkrétních návrhů jak pracovat s literaturou pro děti a mládež v hodinách francouzštiny jako cizího jazyka.
Anotace anglicky
The lecture focused on the didactic potential of children's literature. An example is the book Otto (1999) by Tomi Ungerer, which describes the lives of Jewish and German children during World War II and is intended for the youngest readers. The lecture brought several concrete suggestions on how to work with literature for children and young people in French as a foreign language class.
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 22:20