p 2021

Quand la peluche s’en mêle. Le potentiel didactique d'un récit littéraire dans une classe des langues.

POUČOVÁ, Marcela

Základní údaje

Originální název

Quand la peluche s’en mêle. Le potentiel didactique d'un récit littéraire dans une classe des langues.

Vydání

2021

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Todd Hasak-Lowy; Michael Gruenbaum; Tomi Ungerer; 2. světová válka; literatura pro děti a mládež; didaktika cizího jazyka

Klíčová slova anglicky

Todd Hasak-Lowy; Michael Gruenbaum; Tomi Ungerer; Second world war; literature for children and youth; foreign language didactics
Změněno: 28. 2. 2022 21:19, Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.

Anotace

V originále

La conférence était centrée sur le potentiel didactique de la littérature jeunesse. Comme exemple a servi le livre Otto (1999) de Tomi Ungerer, qui décrit la vie d'enfants juifs et allemands pendant la Seconde Guerre mondiale et s'adresse aux plus jeunes lecteurs. La conférence a apporté plusieurs suggestions concrètes sur la manière de travailler la littérature pour enfants et adolescents en classe de français langue étrangère.

Česky

Přednáška se zaměřila na didaktický potenciál literatury pro děti. Jako příklad posloužila kniha Otto (1999) autora Tomiho Ungerera, která popisuje život židovských a německých dětí za 2. světové války a je určena nejmenším čtenářům. Přenáška přinesla několik konkrétních návrhů jak pracovat s literaturou pro děti a mládež v hodinách francouzštiny jako cizího jazyka.