2021
Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství
Název česky
Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství
Název anglicky
A student teacher professional competence standard
Autoři
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ
Vydání
2. dotisk 1. vyd. Brno, 24 s. 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9581-6
Klíčová slova česky
profesní standard, studenti učitelství, provázející učitelé, kvalita výuky, profesní učení, profesní rozvoj
Klíčová slova anglicky
professional standard, student teachers, cooperating teachers, quality of teaching, professional learning, professional development
Štítky
Změněno: 16. 2. 2022 14:18, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Smyslem Standardu je explicitně pojmenovat expertní vědění učitelů základních a středních škol a akademických pracovníků pedagogické fakulty o tom, co je to kvalitně připravená, realizovaná a evaluovaná výuka. Standard slouží především studentům učitelství k orientaci v nárocích na kvalitu výuky na ZŠ/SŠ, k posuzování stavu a monitorování pokroku svých profesních kompetencí. V neposlední řadě Standard pomáhá utvářet sdílené porozumění tomu, co je to kvalita výuky v komunitě budoucích a stávajících učitelů a sjednocovat tak aktéry podílející se na pregraduální přípravě budoucích učitelů.
Anglicky
The purpose of the Standard is to describe the expert knowledge of primary and secondary school teachers, and the academic staff of the Faculty of Education about what is well-prepared implemented and assessed teaching. The Standard is primarily used by student teachers for orientation in the demands of of the quality of teaching at primary and secondary schools, for assessing and monitoring the progress of their professional competencies. Last but not least, the Standard helps to create a shared understanding of the teaching quality in the community of prospective and current teachers, thus bringing together actors involved in undergraduate training of pre-service teachers.