2022
Addressing Challenges When Applying GRADE to Public Health Guidelines: A Scoping Review Protocol and Pilot Analysis
KANTOROVÁ, Lucia, Tereza FRIESSOVÁ, Simona SLEZÁKOVÁ, Alena LANGAUFOVÁ, Jiří KANTOR et. al.Základní údaje
Originální název
Addressing Challenges When Applying GRADE to Public Health Guidelines: A Scoping Review Protocol and Pilot Analysis
Autoři
KANTOROVÁ, Lucia (703 Slovensko, domácí), Tereza FRIESSOVÁ (203 Česká republika, domácí), Simona SLEZÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Alena LANGAUFOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jiří KANTOR (203 Česká republika), Z. MUNN, T. H. BARKER, S. V. KATIKIREDDI, R. A. MUSTAFA, M. F. ŽULJEVIĆ, M. LUKEŽIĆ, Jitka KLUGAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Abanoub RIAD (818 Egypt, domácí), Tereza VRBOVÁ (203 Česká republika, domácí), Andrea POKORNÁ (203 Česká republika, domácí), Petra BÚŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jiří BÚŘIL (203 Česká republika, domácí), A. KIRKOVSKI, N. ĆAĆIĆ, L. DELAČ, R. TOKALIĆ, Peričić T. POKLEPOVIĆ a Miloslav KLUGAR (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
International Journal of Environmental Research and Public Health, Basel (Switzerland), MDPI AG, 2022, 1660-4601
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
30305 Occupational health
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 4.614 v roce 2021
Kód RIV
RIV/00216224:14110/22:00125423
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
UT WoS
000747114700001
Klíčová slova anglicky
GRADE; guidelines; public health; methodology; challenges; scoping review protocol
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2022 14:03, Mgr. Tereza Miškechová
Anotace
V originále
This is a protocol for a scoping review that aims to determine how guideline authors using the Grading of Recommendations, Assessment, Development, and Evaluations (GRADE) approach have addressed previously identified challenges related to public health. The Joanna Briggs Institute (JBI) methodology for scoping reviews will be followed. We will search and screen titles of guidelines for all languages published in 2013-2021 in: the GIN library, BIGG database, Epistemonikos GRADE guidelines repository, GRADEpro Database, MAGICapp, NICE and WHO websites. Two reviewers will independently screen full texts of the documents identified. The following information will be extracted: methods used for identifying different stakeholders and incorporating their perspectives; methods for identification and prioritization of non-health outcomes; methods for determining thresholds for decision-making; methods for incorporating and grading evidence from non-randomized studies; methods for addressing concerns with conditional recommendations in public health; methods for reaching consensus; additional methodological concerns; and any modifications made to GRADE. A combination of directed content analysis and descriptive statistics will be used for data analysis, and the findings presented narratively in a tabular and graphical form. In this protocol, we present the pilot results from 13 identified eligible guidelines issued between January and August 2021. We will publish the full review results when they become available.
Návaznosti
EF19_073/0016943, projekt VaV |
| ||
MUNI/IGA/1068/2020, interní kód MU |
|