SVOBODOVÁ, Hana, Martina KUROWSKI a Květoslava KLÍMOVÁ. Complex Language Analysis as One of the Methods in Teaching Czech as a Foreign Language. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2021, roč. 71, č. 4, s. 602-607. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.2061.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Complex Language Analysis as One of the Methods in Teaching Czech as a Foreign Language
Název česky Komplexní jazykový rozbor jako jedna z metod výuky češtiny jako cizího jazyka
Autoři SVOBODOVÁ, Hana, Martina KUROWSKI a Květoslava KLÍMOVÁ.
Vydání Pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2021, 0031-3815.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.2061
Klíčová slova česky komplexní jazyková analýza; žák s odlišným mateřským jazykem; migrace; čeština jako druhý jazyk
Klíčová slova anglicky complex language analysis; learner with a different mother tongue; migration; Czech as a second language
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 14. 10. 2022 12:04.
Anotace
With the increasing number of foreigners in the Czech Republic, teachers are facing a new challenge - teaching Czech as a foreign language. Within the chosen topic, the authors introduce the method of "complex language analysis", which supports the learning process by connecting abstract linguistic expressions with the real world. This method is characterized by three specific functions: motivation to learn, repetition and practice of the material, deepening understanding of new school work.
Anotace česky
S přibývajícím počtem cizinců v České republice stojí učitelé před novým úkolem – vyučovat češtinu jako cizí jazyk. V rámci zvoleného tématu představují autorky textu metodu „komplexní jazykové analýzy“, která podporuje proces učení tím, že propojuje abstraktní jazykové výrazy s reálným světem. Tato metoda se vyznačuje třemi specifi ckými funkcemi: motivace k učení, opakování a procvičování učiva, prohlubování porozumění nové školní práci.
VytisknoutZobrazeno: 31. 5. 2024 07:40