ŠPIRK, Martin. Vitrína tibetského exilu : případová studie Tibetského muzea v Dharamsale. Museologica Brunensia. 2021, roč. 10, č. 2, s. 64-76. ISSN 1805-4722. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/MuB2021-2-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vitrína tibetského exilu : případová studie Tibetského muzea v Dharamsale
Název anglicky Display cabinet of Tibetan exile : a case study of the Tibet museum in Dharamsala
Autoři ŠPIRK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Museologica Brunensia, 2021, 1805-4722.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60304 Religious studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/21:00124357
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/MuB2021-2-5
Klíčová slova česky Tibetské muzeum v Dharamsale; Ústřední tibetská správa (CTA); genius loci; diskurzivní analýza; propaganda
Klíčová slova anglicky Tibet Museum in Dharamsala; Central Tibetan Administration (CTA); genius loci; discourse analysis; propaganda
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ivona Vrzalová, učo 361753. Změněno: 15. 2. 2023 19:20.
Anotace
Předkládaná případová studie se za pomoci etnografie a diskurzivní analýzy zaobírá Tibetským muzeem v Dharamsale a jeho prostředím. Na základě představení hlavních zobrazovaných motivů a analýzy strategií sebeprezentace a propagandy ukazuje, jakým způsobem využívá tibetská exilová vláda instituci muzea k šíření vlastní propagandy a bojuje tak proti propagandě čínské.
Anotace anglicky
The presented case study uses ethnography and discourse analysis to examine the Tibet Museum in Dharamsala and its environment. By introducing the central depicted motifs and analysing the strategies of selfpresentation and propaganda, it shows how the Tibetan Government in Exile utilizes the institution of the museum to disseminate its propaganda to counter the Chinese narratives.
Návaznosti
MUNI/A/1495/2020, interní kód MUNázev: Obraz, text a zvuk v mezikulturní a mezináboženské komunikaci (Akronym: OTMEKO)
Investor: Masarykova univerzita, Obraz, text a zvuk v mezikulturní a mezináboženské komunikaci
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 14:14