JOCHECOVÁ, Kateřina, Michal ČERNÝ, Zdeněk STACHOŇ, Hana ŠVEDOVÁ, Natálie KÁČOVÁ, Jiří CHMELÍK, Vojtěch BRŮŽA, Ondřej KVARDA, Pavel UGWITZ, Alžběta ŠAŠINKOVÁ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ a Čeněk ŠAŠINKA. Geography Education in a Collaborative Virtual Environment : A Qualitative Study on Geography Teachers. International Journal of Geo-Information. 2022, roč. 11, č. 3, s. 1-15. ISSN 2220-9964. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/ijgi11030180.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Geography Education in a Collaborative Virtual Environment : A Qualitative Study on Geography Teachers
Autoři JOCHECOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ČERNÝ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk STACHOŇ (203 Česká republika, domácí), Hana ŠVEDOVÁ (203 Česká republika, domácí), Natálie KÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jiří CHMELÍK (203 Česká republika, domácí), Vojtěch BRŮŽA (203 Česká republika, domácí), Ondřej KVARDA (203 Česká republika, domácí), Pavel UGWITZ (203 Česká republika, domácí), Alžběta ŠAŠINKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Nicola Catherine FOŘTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Čeněk ŠAŠINKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání International Journal of Geo-Information, 2022, 2220-9964.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50103 Cognitive sciences
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na celou práci.
Impakt faktor Impact factor: 3.400
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00129459
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.3390/ijgi11030180
UT WoS 000775267400001
Klíčová slova česky kolaborativní imerzivní virtuální prostředí; výškopis; vrstevnice; vedený a nevedený přístup; eDIVE; vzdělávání; výzkum skrze design; HMD; virtuální realita
Klíčová slova anglicky collaborative immersive virtual environments; hypsography; contour lines; guided and unguided; eDIVE; education; research through design; head-mounted display; virtual reality
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Schwarzová Matýsová, učo 146481. Změněno: 16. 2. 2023 15:46.
Anotace
The presented study aspires to utilize the gradually validated immense potential of collaborative immersive virtual environments (CIVEs) in higher education when designing and conducting geography lessons. These particular lessons focused on hypsography. A Research through Design approach and relevant qualitative methodology were used as we engaged two groups of domain experts (experienced geography teachers) to validate both the learning scenarios and the virtual environment we used. The lessons were administered via eDIVE—a novel platform for collaborative learning and teaching in virtual reality of our own design. The teachers underwent a hypsography virtual lesson and were randomly divided into two groups to be compared, which differed in the level of structure given to the lesson (one group received detailed instructions on what task they were to solve, while the other was given a free hand in exploring the environment and activities it afforded). The teachers’ experiences were then summarized in a post-lesson reflection and a subsequent focus group following the tasks. The participants’ expertise allowed insights to be gained into their first-hand experience as students, as well as their expert view of the lesson from an educational point of view. Virtual reality’s implementation into teaching practice was the key topic of the discussion.
Návaznosti
TL03000346, projekt VaVNázev: Vzdělávání v kolaborativní imerzivní virtuální realitě (Akronym: EduInCIVE)
Investor: Technologická agentura ČR, Vzdělávání v kolaborativní imerzivní virtuální realitě
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 22:14