PELÁNEK, Radek. Analyzing and Visualizing Learning Data: A System Designer's Perspective. Journal of Learning Analytics. 2021, roč. 8, č. 2, s. 93-104. ISSN 1929-7750. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18608/jla.2021.7345.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analyzing and Visualizing Learning Data: A System Designer's Perspective
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Learning Analytics, 2021, 1929-7750.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/21:00124540
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.18608/jla.2021.7345
UT WoS 000694714900007
Klíčová slova anglicky difficulty; similarity; response time; temporal patterns; biases; cheating
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 23. 5. 2022 15:09.
Anotace
In this work, we consider learning analytics for primary and secondary schools from the perspective of the designer of a learning system. We provide an overview of practically useful analytics techniques with descriptions of their applications and specific illustrations. We highlight data biases and caveats that complicate the analysis and its interpretation. Although we intentionally focus on techniques for internal use by designers, many of these techniques may inspire the development of dashboards for teachers or students. We also identify the consequences and challenges for research.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:31