PELÁNEK, Radek. Adaptive, Intelligent, and Personalized: Navigating the Terminological Maze Behind Educational Technology. International Journal of Artificial Intelligence in Education. 2022, roč. 32, č. 1, s. 151-173. ISSN 1560-4292. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s40593-021-00251-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Adaptive, Intelligent, and Personalized: Navigating the Terminological Maze Behind Educational Technology
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání International Journal of Artificial Intelligence in Education, 2022, 1560-4292.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 4.900
Kód RIV RIV/00216224:14330/22:00125686
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s40593-021-00251-5
UT WoS 000640762500001
Klíčová slova anglicky terminology; educational technology; adaptivity; learning; student modeling
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 31. 3. 2023 15:40.
Anotace
Educational technology terminology is messy. The same meaning is often expressed using several terms. More confusingly, some terms are used with several meanings. This state is unfortunate, as it makes both research and development more difficult. Terminology is particularly important in the case of personalization techniques, where the nuances of meaning are often crucial. We discuss the current state of the used terminology, highlighting specific cases of potential confusion. In the near future, any significant unification of terminology does not seem feasible. A realistic and still very useful step forward is to make the terminology used in individual research papers more explicit.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 10:44