c 2022

Vodní pohybové pohádky nejen pro předškoláky

VLČEK, Petr, Veronika PELCOVÁ, Denisa BODIŠOVÁ a Eva MLNAŘÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vodní pohybové pohádky nejen pro předškoláky

Název anglicky

Fairy tales in motion for kindergarden

Autoři

VLČEK, Petr, Veronika PELCOVÁ, Denisa BODIŠOVÁ a Eva MLNAŘÍKOVÁ

Vydání

2. aktual.,elektronické vyd. Brno, 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0053-0

ISSN

Klíčová slova česky

tělesná výchova; plavání; předškolní věk; mladší školní věk; pohybová pohádka

Klíčová slova anglicky

physical education; primary school age; swimming

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 5. 2022 09:25, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Text je určen nejen studentům učitelství v MŠ, ale i učitelům v mateřských a základních školách a instruktorům plaveckých kroužků pro předškolní děti a děti mladšího školního věku. Publikace je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte, bezpečnost při plaveckém výcviku, jsou přiblíženy základní pojmy a význam plavání. V praktické části autoři předkládají 10 pohádek, které svým obsahem motivují k činnostem ve vodě – k nácviku a výcviku základních plaveckých dovedností a vodním hrátkám. Konkrétní hry k pohádkám jsou přehledně zpracovány a jsou použitelné pro děti předškolního věku. Základní popis aktivit je doplněn motivačními básničkami, přílohami ve formě obrázků pro děti a fotografiemi z ověřování aktivit v praxi. U některých pohádek jsou uvedeny i videozáznamy konkrétních činností.

Anglicky

The publication is aimed at the students of pre-primary education but it can be used also by the teachers of elementary and especially kinder garden teachers. The text is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the developments of the children at the pre-school age, swimming training safety, basic terminology and importance of swimming. In the practical part the authors present ten fairy tales which motivate to the various swimming activities such as the basic swimming technics and water games. The particular games (parts of the fairy tales in motion) are transparently elaborated and suit the pre-school age children. The description of the games is attached with some poems and pictures and photographs. Some fairy tales are attached with the instructional video recordings.

Návaznosti

MUNI/FR/0944/2015, interní kód MU
Název: Pohybové pohádky jako inovativní metoda výuky školáků a předškoláků (Akronym: POPO)
Investor: Masarykova univerzita, Pohybové pohádky jako inovativní metoda výuky školáků a předškoláků