MALÝ, Tomáš. The Eighteenth-Century Coronations of Miraculous Images as a Stage of Power and Representation. In Lower Clergy and Local Religion in 16th–20th Century Europe (Budapest), 2. 6. 2022. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Eighteenth-Century Coronations of Miraculous Images as a Stage of Power and Representation
Název česky Korunovace divotvorných obrazů 18. století jako jeviště moci a reprezentace
Autoři MALÝ, Tomáš.
Vydání Lower Clergy and Local Religion in 16th–20th Century Europe (Budapest), 2. 6. 2022, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60101 History
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Korunovace obrazů;18. století;nižší klérus;sociální reprezentace
Klíčová slova anglicky Coronations of images;18th century;lower clergy;social representation
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Hana Ambrožová, učo 1759. Změněno: 24. 1. 2024 13:33.
Anotace
Historians and art historians have so far interpreted early modern coronations of miraculous images both as expressions of the religious and artistic culture of Baroque and as demonstrations of the Catholic church and state power. As such, the coronations should have mirrored not only the power ambitions of Roman Catholicism, but also, for example, specific state-backed, Habsburg piety (Pietas austriaca) or power representations of magnates. Using several examples of the afore-mentioned coronations, I go behind these interpretations and think about the role of all participants within these events, especially of parish priests, members of religious orders and local brotherhoods. I consider their opportunities in respect of organization and representation in the individual phases of the rites and ceremonies.
Anotace česky
Historikové a historikové umění interpretovali raněnovověké korunovace divotvorných obrazů jako výraz náboženské a umělecké kultury baroka, popřípadě jako demonstraci katolické církve a moci státu. Jako takové pak měly korunovace odrážet nejenom mocenské ambice římského katolicismu, ale také například specifickou, státem podporovanou zbožnost (Pietas austriaca) nebo mocenské reprezentace šlechty. Na základě několika příkladů zmíněných korunovací promýšlím roli všech účastníků těchto událostí, především farářů, členů místních řeholních řádů a náboženských bratrstev. Uvažuji o jejich možnostech s ohledem na organizaci a reprezentaci v jednotlivých fázích rituálů a ceremonií.
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 09:44