e 2019

Speciálněpedagogická diagnostika logopedická

CHLEBORADOVÁ, Barbora a Petr KOPEČNÝ

Základní údaje

Originální název

Speciálněpedagogická diagnostika logopedická

Název česky

Speciálněpedagogická diagnostika logopedická

Název anglicky

Special-educational diagnostics of impaired communication ability

Autoři

CHLEBORADOVÁ, Barbora a Petr KOPEČNÝ

Vydání

1. el. vyd. Brno, 59 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-210-9643-1

Klíčová slova česky

logopedie; narušená komunikační schopnost; diagnostika

Klíčová slova anglicky

speech therapy; impaired communication ability; diagnostics
Změněno: 3. 1. 2023 12:47, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.

Anotace

V originále

Studijní opora je zaměřena na problematiku orientační analýzy komunikační schopnosti u dětí předškolního věku – v souladu s cíli a zaměřením bakalářského studia. V textu je prezentována vybraná odborná terminologie, úkoly, postupy a možnosti využití verbálního i vizuálního materiálu při orientační analýze jazykových rovin. Pro přehled jsou uvedeny příklady testů a materiálů aplikovaných v naší praxi, aby studenti získali představu o struktuře a principech úkolů, z nichž sestávají. Součástí textu jsou i témata spolupráce s dítětem, rodiči i strukturování a zpracování získaných poznatků.

Anglicky

The study support is focused on the issue of orientation analysis of communication skills in preschool children - in accordance with the goals and focus of the bachelor's study. The text presents selected professional terminology, tasks, procedures and possibilities of using verbal and visual material in the orientational analysis of language levels. For an overview, examples of tests and materials applied in our practice are given to give students an idea of the structure and principles of the tasks of which they consist. The text also includes the topics of cooperation with the child, parents and the structuring and processing of acquired knowledge.