2022
Analyse des connaissances de la prononciation et de l'orthographe françaises des étudiant·e·s tchèques et slovaques de FLE
SCHEJBALOVÁ, ZdeňkaZákladní údaje
Originální název
Analyse des connaissances de la prononciation et de l'orthographe françaises des étudiant·e·s tchèques et slovaques de FLE
Název česky
Analýza znalostí českých a slovenských studentů FLE francouzské výslovnosti a pravopisu
Název anglicky
Analysis of Czech and Slovak FFL students' knowledge of French pronunciation and spelling
Autoři
Vydání
2022
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Francie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
chybná výslovnost, korektivní fonetika, pravopis, čeští a slovenští studenti, střední škola, analýza ankety
Klíčová slova anglicky
incorrect pronunciation, corrective phonetics, spelling, Czech and Slovak students, high school, survey analysis
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 8. 2022 22:49, PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.
V originále
La communication a porté sur l’analyse des connaissances de la prononciation et de l'orthographe françaises des étudiant·e·s tchèques et slovaques (futur·e·s enseignant·e·s) en Ière année d’études de FLE à la Faculté de Pédagogie de l’Université Masaryk de Brno après leurs études secondaires. La recherche basée sur l’enquête par questionnaire étudie les procédés d’entrainement de l'orthographe et de la prononciation françaises utilisés à l'école secondaire. Nous avons traité également d’une approche corrective de la prononciation fautive réalisée dans les premiers cours de phonétique dans le cadre des études universitaires de FLE.
Česky
Příspěvek byl zaměřen na analýzu znalostí francouzské výslovnosti a pravopisu českých a slovenských studentů (budoucích učitelů) v prvním ročníku studia FLE na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně po střední škole. Výzkum založený na dotazníku studuje metody tréninku francouzského pravopisu a výslovnosti používané na střední škole. Dále se zabýval opravným přístupem k chybné výslovnosti realizovaným v prvních kurzech fonetiky v rámci vysokoškolského studia FL
Anglicky
The communication focused on the analysis of knowledge of French pronunciation and spelling of Czech and Slovak students (future teachers) in the first year of FFL studies at the Faculty of Pedagogy of Masaryk University in Brno after high school. Questionnaire-based research studies French spelling and pronunciation training methods used in secondary school. We also dealt with a corrective approach to faulty pronunciation carried out in the first phonetics courses within the framework of university studies of FFE.