k 2022

Analyse des connaissances de la prononciation et de l'orthographe françaises des étudiant·e·s tchèques et slovaques de FLE

SCHEJBALOVÁ, Zdeňka

Základní údaje

Originální název

Analyse des connaissances de la prononciation et de l'orthographe françaises des étudiant·e·s tchèques et slovaques de FLE

Název česky

Analýza znalostí českých a slovenských studentů FLE francouzské výslovnosti a pravopisu

Název anglicky

Analysis of Czech and Slovak FFL students' knowledge of French pronunciation and spelling

Vydání

2022

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60203 Linguistics

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

chybná výslovnost, korektivní fonetika, pravopis, čeští a slovenští studenti, střední škola, analýza ankety

Klíčová slova anglicky

incorrect pronunciation, corrective phonetics, spelling, Czech and Slovak students, high school, survey analysis

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 8. 2022 22:49, PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.

Anotace

V originále

La communication a porté sur l’analyse des connaissances de la prononciation et de l'orthographe françaises des étudiant·e·s tchèques et slovaques (futur·e·s enseignant·e·s) en Ière année d’études de FLE à la Faculté de Pédagogie de l’Université Masaryk de Brno après leurs études secondaires. La recherche basée sur l’enquête par questionnaire étudie les procédés d’entrainement de l'orthographe et de la prononciation françaises utilisés à l'école secondaire. Nous avons traité également d’une approche corrective de la prononciation fautive réalisée dans les premiers cours de phonétique dans le cadre des études universitaires de FLE.

Česky

Příspěvek byl zaměřen na analýzu znalostí francouzské výslovnosti a pravopisu českých a slovenských studentů (budoucích učitelů) v prvním ročníku studia FLE na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně po střední škole. Výzkum založený na dotazníku studuje metody tréninku francouzského pravopisu a výslovnosti používané na střední škole. Dále se zabýval opravným přístupem k chybné výslovnosti realizovaným v prvních kurzech fonetiky v rámci vysokoškolského studia FL