J 1999

Charakteristiky hráčů počítačových her v adolescenci

VACULÍK, Martin

Základní údaje

Originální název

Charakteristiky hráčů počítačových her v adolescenci

Název anglicky

Characteristics of computer games players in adolescence

Autoři

VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant)

Vydání

Československá psychologie, Praha, AV ČR, 1999, 0009-062X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.196

Kód RIV

RIV/00216224:14230/99:00003215

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

computer games; big five; adolescence

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 11. 2006 21:41, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Anotace

V originále

Hraní počítačových her se zdá být populární aktivitou volného času, která přitahuje stále více osob. Hraní počítačových her je nejvíce oblíbené především mezi adolescenty. Náš výzkumný soubor tvořilo 393 adolescentů, u nichž jsme se zaměřili na demografické charakteristiky hraní počítačových her, motivaci ke hraní, oblíbené typy počítačových her, osobnostní vlastnosti a řadu dalších témat. Pro deskripci osobnostních vlastností jsme použili dotazník vycházející z pětifaktorové teorie osobnosti tzv. Big Five. Zajímali jsme se o rozdíly ve hraní počítačových her mezi dívkami a chlapci. U čtyř skupin hráčů, které jsme vytvořili na základě frekvence a délky hraní, jsme sledovali rozdíly v osobnostních vlastnostech a sebeposouzení. Mezi osobami věnující se počítačovým hrám odlišně intenzivně jsme identifikovali rozdíly v preferenci typů počítačových her, v osobnostních vlastnostech a v sebeposouzení.

Anglicky

Playing computer games is popular leisure time activity among adolescents. A total of 393 adolescents between 15 - 21 years of age completed two questionnaires. We considered demographic characteristics, motivation for playing computer games, favourite types of computer games, differences in personality characteristics and differences in self-rating. For description of personality was used five factors model of personality Big Five. Gender differences in playing computer games and differences between infrequent and frequent players were investigated. Several differences between frequent and infrequent players in preferences of types of computer games, characteristics of personality and self-rating were discovered.

Návaznosti

GA406/98/1007, projekt VaV
Název: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci