1999
Charakteristiky hráčů počítačových her v adolescenci
VACULÍK, MartinZákladní údaje
Originální název
Charakteristiky hráčů počítačových her v adolescenci
Název anglicky
Characteristics of computer games players in adolescence
Autoři
VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant)
Vydání
Československá psychologie, Praha, AV ČR, 1999, 0009-062X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.196
Kód RIV
RIV/00216224:14230/99:00003215
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
computer games; big five; adolescence
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 11. 2006 21:41, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
V originále
Hraní počítačových her se zdá být populární aktivitou volného času, která přitahuje stále více osob. Hraní počítačových her je nejvíce oblíbené především mezi adolescenty. Náš výzkumný soubor tvořilo 393 adolescentů, u nichž jsme se zaměřili na demografické charakteristiky hraní počítačových her, motivaci ke hraní, oblíbené typy počítačových her, osobnostní vlastnosti a řadu dalších témat. Pro deskripci osobnostních vlastností jsme použili dotazník vycházející z pětifaktorové teorie osobnosti tzv. Big Five. Zajímali jsme se o rozdíly ve hraní počítačových her mezi dívkami a chlapci. U čtyř skupin hráčů, které jsme vytvořili na základě frekvence a délky hraní, jsme sledovali rozdíly v osobnostních vlastnostech a sebeposouzení. Mezi osobami věnující se počítačovým hrám odlišně intenzivně jsme identifikovali rozdíly v preferenci typů počítačových her, v osobnostních vlastnostech a v sebeposouzení.
Anglicky
Playing computer games is popular leisure time activity among adolescents. A total of 393 adolescents between 15 - 21 years of age completed two questionnaires. We considered demographic characteristics, motivation for playing computer games, favourite types of computer games, differences in personality characteristics and differences in self-rating. For description of personality was used five factors model of personality Big Five. Gender differences in playing computer games and differences between infrequent and frequent players were investigated. Several differences between frequent and infrequent players in preferences of types of computer games, characteristics of personality and self-rating were discovered.
Návaznosti
GA406/98/1007, projekt VaV |
|