2022
Výchovně-vzdělávací strategie v předškolním vzdělávání jako prostředek dosahování cílů
SYSLOVÁ, Zora a Pavla STARÁZákladní údaje
Originální název
Výchovně-vzdělávací strategie v předškolním vzdělávání jako prostředek dosahování cílů
Název anglicky
Educational strategy in preschool education as a means of achieving goals
Autoři
SYSLOVÁ, Zora a Pavla STARÁ
Vydání
Praha, 2022
Nakladatel
Česká školní inspekce
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Organizační formy; cíle vzdělávání; předškolní vzdělávání; efektivní komunikace; diferenciace vzdělávání.
Klíčová slova anglicky
Organizational forms; educational goals; preschool education; effective communication; differentiation of education.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 9. 2022 15:22, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Studie se věnuje zohledňování individuálních potřeb dětí prostřednictvím bohaté vzdělávací nabídky. Upřednostňovány jsou především částečně řízené činnosti, které tvoří společně s řízenými činnostmi funkčně propojený integrovaný celek. Příklad inspirativní praxe se soustřeďuje na různorodost a kvalitu výchovně-vzdělávacích strategií a efektivní komunikaci, které podporují kognitivní i socioemoční rozvoj dětí. Zachycuje individualizovaný osobnostní rozvoj dětí důsledným a systematickým naplňováním cílů školního vzdělávacího programu vycházejícího z Podpory zdraví v mateřské škole. Odkrývá schopnost učitelek mateřské školy diferencovat vzdělávací nabídku z hlediska dispozic dětí a jejich věku. Příloha obsahuje ukázku sebehodnoticího formuláře, který si v této mateřské škole vytvořili a který učitelkám pomáhá analyzovat kvalitu jejich profesních dovedností a posunovat ji k vyšší úrovni.
Anglicky
The study is dedicated to taking into account the individual needs of children through a rich educational offer. Priority is given to partially controlled activities, which together with the controlled activities form a functionally connected integrated unit. An example of inspiring practice focuses on the diversity and quality of educational strategies and effective communication that support children's cognitive and socio-emotional development. It captures the individualized personality development of children through consistent and systematic fulfillment of the goals of the school education program based on Health Support in Kindergarten. It reveals the ability of kindergarten teachers to differentiate the educational offer in terms of children's dispositions and their age. The attachment contains a sample of the self-evaluation form that they created in this kindergarten, which helps teachers analyze the quality of their professional skills and move them to a higher level.