2022
Proměna výzkumu předškolního vzdělávání v posledních 20 letech
SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁZákladní údaje
Originální název
Proměna výzkumu předškolního vzdělávání v posledních 20 letech
Název česky
Proměna výzkumu předškolního vzdělávání v posledních 20 letech
Název anglicky
The Change in Preschool Education Research in the last 20 years
Autoři
Vydání
30. výroční konference ČAPV, 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky
předškolní vzdělávání; přehledová studie; pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky
preschool education; overview study; pedagogical research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 9. 2022 21:26, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
Příspěvek přináší pohled na klíčová témata výzkumu předškolního vzdělávání a hledá odpověď na otázku Jakými proměnami prošel tento výzkum za posledních 20 let? Analyzovány byly empirické studie relevantních českých časopisů a sborníků z konferencí vydaných v období 2000–2020. Výsledky studie ukazují, že tematické zaměření výzkumů se v průběhu dvou sledovaných dekád příliš neproměnilo. Změny však autorky nalezly v oblasti použité metodologie. Zjištěná vyplývající ze sledovaných studií naznačují, že české předškolní vzdělávání se i po 20 letech stále potýká s poměrně velkými problémy v oblasti implementace kurikulární reformy.
Anglicky
The paper provides an overview of the key topics of preschool research and seeks to answer the question What changes has this research undergone over the last 20 years? Empirical studies of relevant Czech journals and proceedings from conferences published in the period 2000–2020 were analyzed. The results of the study show that the thematic focus of research has not changed much during the two monitored decades. However, the authors have found changes in the methodology used. Findings from the monitored studies suggest that Czech pre-school education, even after 20 years, still faces relatively large problems in the implementation of curricular reform.