LAZAROVÁ, Bohumíra a Milan POL. Issues of Trust in the Implementation of Inclusion in Czech Schools. European Education. Taylor & Francis, 2021, roč. 53, 3-4, s. 231-245. ISSN 1056-4934. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/10564934.2022.2081086.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Issues of Trust in the Implementation of Inclusion in Czech Schools.
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí).
Vydání European Education, Taylor & Francis, 2021, 1056-4934.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/21:00126592
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/10564934.2022.2081086
UT WoS 000808162100001
Klíčová slova anglicky trust; inclusion; Czech Republic; schools
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Tomaňová, učo 445546. Změněno: 3. 4. 2023 16:01.
Anotace
This text aims to use qualitative data from three selected primary schools, to show the role that trust plays in the implementation of inclusive education. The data shows that the trust of people in schools in relation to inclusive education plays an important role, which may be inhibited if trust in the system, school leadership, and parents are disrupted.
VytisknoutZobrazeno: 22. 5. 2024 05:33