k 2022

Jak studenti při mluvení v hodinách angličtiny spolupracují : používání „and“ na začátku replik

TŮMA, František

Základní údaje

Originální název

Jak studenti při mluvení v hodinách angličtiny spolupracují : používání „and“ na začátku replik

Název anglicky

How students collaborate during EFL lessons : using turn-initial ANDs

Vydání

30. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 29. srpna – 31. srpna 2022, Babice u Prahy, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-280-0090-5

Klíčová slova česky

Interakce ve výuce; práce ve skupinách; konverzační analýza; spolupráce.

Klíčová slova anglicky

Classroom interaction; group work; conversation analysis; collaboration.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 2. 2023 21:32, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek ukazuje, jak lze pomocí podrobného rozboru videozáznamu zkoumat spolupráci mezi studenty. Zaměřuje se na to, jak studenti ve výuce anglického jazyka používají spojku „and“ na začátku repliky. Data pro analýzu tvoří soubor videozáznamů dvojic a skupin z celkem 22 hodin výuky angličtiny na českých a finských středních školách, v nichž jsme dosud nalezli 47 výskytů spojky „and“ na začátku repliky. Pomocí multimodální konverzační analýzy ukazujeme, že studenti používají spojku „and“ k řízení interakce při řešení úkolu a také k doplnění předchozí odpovědi.

Anglicky

This paper shows how a detailed analysis of video recordings can be used in investigating collaboration among students. It focuses on how students in EFL classes employ turn-initial „and“. The data comprise video recordings of 22 upper secondary EFL lessons in Czech and Finnish schools. We have identified 47 occurrences of turn-initial „and“. Using multimodal conversation analysis, we show that students may employ „and“ for two purposes: task management and additions to established task answers.

Návaznosti

MUNI/A/1479/2021, interní kód MU
Název: Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II
Investor: Masarykova univerzita, Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II