2022
Jak studenti při mluvení v hodinách angličtiny spolupracují : používání „and“ na začátku replik
TŮMA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
Jak studenti při mluvení v hodinách angličtiny spolupracují : používání „and“ na začátku replik
Název anglicky
How students collaborate during EFL lessons : using turn-initial ANDs
Autoři
Vydání
30. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 29. srpna – 31. srpna 2022, Babice u Prahy, 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky
Interakce ve výuce; práce ve skupinách; konverzační analýza; spolupráce.
Klíčová slova anglicky
Classroom interaction; group work; conversation analysis; collaboration.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 2. 2023 21:32, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
V originále
Příspěvek ukazuje, jak lze pomocí podrobného rozboru videozáznamu zkoumat spolupráci mezi studenty. Zaměřuje se na to, jak studenti ve výuce anglického jazyka používají spojku „and“ na začátku repliky. Data pro analýzu tvoří soubor videozáznamů dvojic a skupin z celkem 22 hodin výuky angličtiny na českých a finských středních školách, v nichž jsme dosud nalezli 47 výskytů spojky „and“ na začátku repliky. Pomocí multimodální konverzační analýzy ukazujeme, že studenti používají spojku „and“ k řízení interakce při řešení úkolu a také k doplnění předchozí odpovědi.
Anglicky
This paper shows how a detailed analysis of video recordings can be used in investigating collaboration among students. It focuses on how students in EFL classes employ turn-initial „and“. The data comprise video recordings of 22 upper secondary EFL lessons in Czech and Finnish schools. We have identified 47 occurrences of turn-initial „and“. Using multimodal conversation analysis, we show that students may employ „and“ for two purposes: task management and additions to established task answers.
Návaznosti
MUNI/A/1479/2021, interní kód MU |
|