p 2022

Několik poznámek k současné výuce angličtiny pro neslyšící a nedoslýchavé v ČR

TÓTHOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Několik poznámek k současné výuce angličtiny pro neslyšící a nedoslýchavé v ČR

Název česky

Několik poznámek k současné výuce angličtiny pro neslyšící a nedoslýchavé v ČR

Název anglicky

A few remarks on current trends in teaching English to deaf and hard of hearing learners in the czech Republic

Autoři

TÓTHOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Dostupnost nástrojů efektivní komunikační podpory na jednotlivých stupních formálního vzdělávání dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14750/22:00126751

Organizační jednotka

Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky

Klíčová slova česky

grammar shapes; metody výuky; autonomie; učební materiály;

Klíčová slova anglicky

Grammar Shapes; teaching methods; autonomy; teaching materials;
Změněno: 29. 6. 2023 13:10, Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D.

Anotace

V originále

Přednesený příspěvek se zaměřuje na současnou situaci ve výuce anglického jazyka pro neslyšící a nedoslýchavé studenty. Věnuje se především problematice motivace ke studiu cizích jazyků, specifikům této cílové skupiny, výukovým metodám, které mají vyučující k dispozici, včetně těch, které byly vyvinuty přímo s ohledem na potřeby neslyšících a nedoslýchavých studentů, a dostupnosti standardizovaných učebních a studijních materiálů.

Anglicky

This paper focuses on the current situation in English language teaching for deaf and hard-of-hearing students. In particular, it focuses on the issue of motivation to learn foreign languages, the specifics of this target group, the teaching methods available to teachers, including those developed specifically having the needs of deaf and hard of hearing students in mind, and the availability of standardised teaching and learning materials.