MÁSILKO, Lukáš. Universal Design of Inquiry-Based Mathematics Education in Universities. Online. In Petz, Andrea; Hoogerwerf, Evert-Jan; Mavrou, Katerina. ICCHP-AAATE 2022 Open Access Compendium "Assistive Technology, Accessibility and (e)Inclusion" Part I. Linz, Austria: Association ICCHP, 2022, s. 294-303. ISBN 978-3-9504997-8-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.35011/icchp-aaate22-p1-38.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Universal Design of Inquiry-Based Mathematics Education in Universities
Název česky Univerzální design badatelsky orientované výuky matematiky na vysokých školách
Autoři MÁSILKO, Lukáš.
Vydání Linz, Austria, ICCHP-AAATE 2022 Open Access Compendium "Assistive Technology, Accessibility and (e)Inclusion" Part I, od s. 294-303, 10 s. 2022.
Nakladatel Association ICCHP
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Repository of the University Library Linz
Organizační jednotka Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
ISBN 978-3-9504997-8-0
Doi http://dx.doi.org/10.35011/icchp-aaate22-p1-38
Klíčová slova česky univerzální design; badatelsky orientovaná výuka; matematika; univerzita
Klíčová slova anglicky universal design; inquiry-based education; mathematics; university
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Lukáš Másilko, učo 4206. Změněno: 4. 10. 2022 08:19.
Anotace
This article context is the teaching and learning of mathematics at university level. The article’s author was a member of the team working on the international PLATINUM that aimed to improve learning and teaching of mathematics at universities. The project partners are aware of the fact that the learning of mathematics at universities is very often procedural and students only learn to reproduce mathematical procedures in line with tests and examinations. The project partners aimed to change this trend by designing and implementing inquiry-based activities in order to create the conditions for a deeper conceptual understanding of mathematics for their students so they should have stronger analytical and problem-solving skills. They payed attention to difficulties students with identified needs may encounter in the different phases of an inquiry process. In this article, we offer two examples of teaching units to introduce readers with Universal Design recommendations we designed with respect to students with identified needs so they can actively participate in mathematics courses full of inquiry-based activities.
Návaznosti
0178/2018, interní kód MUNázev: Partnership in Learning and Teaching University Mathematics
Investor: Evropská unie, Partnership in Learning and Teaching University Mathematics, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 00:04