k 2022

Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů

KOŠATKA, David

Základní údaje

Originální název

Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů

Název česky

Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů

Název anglicky

THE POSSIBILITIES OF USING VIRTUAL REALITY AND DIGITAL TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AND TEACHER TRAINING

Autoři

Vydání

30. konference ČAPV, 2022, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

virtuální realita; příprava učitelů; digitální technologie; simulace

Klíčová slova anglicky

virtual reality; teacher education and training; digital technology; simulation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 10. 2022 19:47, Mgr. David Košatka

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je prezentovat přehledovou studii, která je součástí dizertační práce, zabývající se možnostmi využití virtuální reality (VR) v přípravě budoucích učitelů na pedagogických fakultách směrem k inkluzivním, interkulturním a internacionálním kompetencím. Výzkum si klade za cíl přinést nové možnosti do kurikula profesní přípravy pedagogů. Význam využití VR v přípravě učitelů spočívá v předpokladu zvyšující se kulturní, etnické, lingvistické či náboženské rozmanitosti (včetně studentu se specifickými vzdělávacími potřebami) ve školní třídě.

Anglicky

A part of a dissertation, this review study deals with the possibilities of using virtual reality (VR) in the preparation of future teachers towards inclusive, intercultural and international competencies. The research aims to introduce new possibilities to the professional teacher education curriculum. The significance of using VR in teacher education and training lies in the assumption of increasing cultural, ethnic, linguistic or religious diversity in the classroom, including students with specific learning needs.

Návaznosti

MUNI/A/1472/2021, interní kód MU
Název: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách