2022
Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů
KOŠATKA, DavidZákladní údaje
Originální název
Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů
Název česky
Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů
Název anglicky
THE POSSIBILITIES OF USING VIRTUAL REALITY AND DIGITAL TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AND TEACHER TRAINING
Autoři
Vydání
30. konference ČAPV, 2022, 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
virtuální realita; příprava učitelů; digitální technologie; simulace
Klíčová slova anglicky
virtual reality; teacher education and training; digital technology; simulation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 10. 2022 19:47, Mgr. David Košatka
V originále
Cílem příspěvku je prezentovat přehledovou studii, která je součástí dizertační práce, zabývající se možnostmi využití virtuální reality (VR) v přípravě budoucích učitelů na pedagogických fakultách směrem k inkluzivním, interkulturním a internacionálním kompetencím. Výzkum si klade za cíl přinést nové možnosti do kurikula profesní přípravy pedagogů. Význam využití VR v přípravě učitelů spočívá v předpokladu zvyšující se kulturní, etnické, lingvistické či náboženské rozmanitosti (včetně studentu se specifickými vzdělávacími potřebami) ve školní třídě.
Anglicky
A part of a dissertation, this review study deals with the possibilities of using virtual reality (VR) in the preparation of future teachers towards inclusive, intercultural and international competencies. The research aims to introduce new possibilities to the professional teacher education curriculum. The significance of using VR in teacher education and training lies in the assumption of increasing cultural, ethnic, linguistic or religious diversity in the classroom, including students with specific learning needs.
Návaznosti
MUNI/A/1472/2021, interní kód MU |
|