Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích ...
KOŠATKA, David. Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů. In 30. konference ČAPV, 2022. 2022. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů |
Název česky | Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů |
Název anglicky | THE POSSIBILITIES OF USING VIRTUAL REALITY AND DIGITAL TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AND TEACHER TRAINING |
Autoři | KOŠATKA, David. |
Vydání | 30. konference ČAPV, 2022, 2022. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | Stránky konference |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | virtuální realita; příprava učitelů; digitální technologie; simulace |
Klíčová slova anglicky | virtual reality; teacher education and training; digital technology; simulation |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: Mgr. David Košatka, učo 448979. Změněno: 18. 10. 2022 19:47. |
Anotace |
---|
Cílem příspěvku je prezentovat přehledovou studii, která je součástí dizertační práce, zabývající se možnostmi využití virtuální reality (VR) v přípravě budoucích učitelů na pedagogických fakultách směrem k inkluzivním, interkulturním a internacionálním kompetencím. Výzkum si klade za cíl přinést nové možnosti do kurikula profesní přípravy pedagogů. Význam využití VR v přípravě učitelů spočívá v předpokladu zvyšující se kulturní, etnické, lingvistické či náboženské rozmanitosti (včetně studentu se specifickými vzdělávacími potřebami) ve školní třídě. |
Anotace anglicky |
---|
A part of a dissertation, this review study deals with the possibilities of using virtual reality (VR) in the preparation of future teachers towards inclusive, intercultural and international competencies. The research aims to introduce new possibilities to the professional teacher education curriculum. The significance of using VR in teacher education and training lies in the assumption of increasing cultural, ethnic, linguistic or religious diversity in the classroom, including students with specific learning needs. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1472/2021, interní kód MU | Název: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách |
Investor: Masarykova univerzita, Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách |
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 13:35