KOŠATKA, David. Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů. In 30. konference ČAPV, 2022. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů
Název česky Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů
Název anglicky THE POSSIBILITIES OF USING VIRTUAL REALITY AND DIGITAL TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AND TEACHER TRAINING
Autoři KOŠATKA, David.
Vydání 30. konference ČAPV, 2022, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Stránky konference
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky virtuální realita; příprava učitelů; digitální technologie; simulace
Klíčová slova anglicky virtual reality; teacher education and training; digital technology; simulation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. David Košatka, učo 448979. Změněno: 18. 10. 2022 19:47.
Anotace
Cílem příspěvku je prezentovat přehledovou studii, která je součástí dizertační práce, zabývající se možnostmi využití virtuální reality (VR) v přípravě budoucích učitelů na pedagogických fakultách směrem k inkluzivním, interkulturním a internacionálním kompetencím. Výzkum si klade za cíl přinést nové možnosti do kurikula profesní přípravy pedagogů. Význam využití VR v přípravě učitelů spočívá v předpokladu zvyšující se kulturní, etnické, lingvistické či náboženské rozmanitosti (včetně studentu se specifickými vzdělávacími potřebami) ve školní třídě.
Anotace anglicky
A part of a dissertation, this review study deals with the possibilities of using virtual reality (VR) in the preparation of future teachers towards inclusive, intercultural and international competencies. The research aims to introduce new possibilities to the professional teacher education curriculum. The significance of using VR in teacher education and training lies in the assumption of increasing cultural, ethnic, linguistic or religious diversity in the classroom, including students with specific learning needs.
Návaznosti
MUNI/A/1472/2021, interní kód MUNázev: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 13:35