VÁZQUEZ TOURIÑO, Daniel. Más pequeños que el Guggenheim, de Alejandro Ricaño : ¿de quién nos reímos cuando nos reímos del pelado neoliberal? VALENCIANA. MEXICO: UNIV GUANAJUATO, 2022, roč. 15, č. 30, s. 353 - 370. ISSN 2007-2538. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15174/rv.v15i30.657.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Más pequeños que el Guggenheim, de Alejandro Ricaño : ¿de quién nos reímos cuando nos reímos del pelado neoliberal?
Název česky Más pequeños que el Guggenheim Alejandra Ricaña : komu se smějeme, když se smějeme neoliberálnímu peladovi?
Název anglicky Más pequeños que el Guggenheim, by Alejandro Ricaño : who are we laughing at when we laugh at the neoliberal pelado?
Autoři VÁZQUEZ TOURIÑO, Daniel (724 Španělsko, garant, domácí).
Vydání VALENCIANA, MEXICO, UNIV GUANAJUATO, 2022, 2007-2538.
Další údaje
Originální jazyk španělština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Mexiko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.100
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00127064
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.15174/rv.v15i30.657
UT WoS 000918109000014
Klíčová slova česky Alejandro Ricaño; pelado; generación FONCA; teatro mexicano contemporáneo; humor
Klíčová slova anglicky Alejandro Ricaño; Pelado; Fonca Generation; Contemporary Mexican theatre; humor.
Štítky kontrola_RIV, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil, učo 415267. Změněno: 8. 4. 2024 11:07.
Anotace
El artículo propone que el teatro de la última generación de dramaturgos se distingue por un tipo de protagonistas que entronca con la clásica figura del pelado. Mediante el análisis de la pieza Más pequeños que el Guggenheim, de Alejandro Ricaño, se estudia la manera en que estos seres insignificantes provocan la risa del público, así como las implicaciones de esta risa.
Anotace česky
Článek navrhuje, aby se divadlo generace mexických dramatiků, kteří premiérovali své hry od 90. let 20. století, vyznačovalo typem protagonisty, který se pojí s klasickou postavou "pelada". Prostřednictvím analýzy hry Más pequeños que el Guggenheim od Alejandra Ricaña studujeme způsob, jakým tyto bezvýznamné bytosti vyvolávají smích publika, a také důsledky tohoto smíchu.
Anotace anglicky
The article proposes that the theater of the generation of Mexican playwrights who premiere their plays since the 90s of the 20th century is distinguished by a type of protagonist that connects with the classic figure of the “pelado”. Through the analysis of the play Más pequeños que el Guggenheim, by Alejandro Ricaño, we study the way in which these insignificant beings provoke the audience’s laughter, as well as the implications of this laughter.
Návaznosti
MUNI/A/0982/2021, interní kód MUNázev: Proměny literárního pole v románských literaturách
Investor: Masarykova univerzita, Proměny literárního pole v románských literaturách
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 13:48