2022
Competencies and Values for Education 4.0
BEHAL, Bhavana a Prateek KALIAZákladní údaje
Originální název
Competencies and Values for Education 4.0
Autoři
BEHAL, Bhavana a Prateek KALIA (356 Indie, domácí)
Vydání
1st Edition. Boca Raton, Abingdon, Edutech Enabled Teaching: Challenges & Opportunities, od s. 59-72, 14 s. 2022
Nakladatel
CRC Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/22:00127131
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-1-032-18520-0
Klíčová slova anglicky
Competencies; Values; Education 4.0
Změněno: 16. 3. 2023 15:49, Prateek Kalia, Ph.D.
Anotace
V originále
The alignment of humans and technology is the prerequisite of Industry 4.0 to enable new possibilities. Industry 4.0 is the harbinger of Education 4.0. Transforming education from a knowledge-based model to a competency-based model is the focus of Education 4.0. It emphasizes the production of personnel who are critical thinkers, complex problem solvers, creative, and decision-makers and have cognitive flexibility. Thus, the onus is on the education industry to generate a pool of youth who take value-driven leadership in the globalized knowledge society. Competencies embedded with values would construct a shared future on the principles of well-being and happiness around the globe. This chapter will discuss the core competencies i.e., technical, methodological, social, and personal, along with core values such as human dignity, justice, responsibility, respect, equality, freedom, tolerance, cultural diversity, global mindedness, and democracy for Education 4.0 curriculum.