C 2022

Competencies and Values for Education 4.0

BEHAL, Bhavana a Prateek KALIA

Základní údaje

Originální název

Competencies and Values for Education 4.0

Autoři

BEHAL, Bhavana a Prateek KALIA (356 Indie, domácí)

Vydání

1st Edition. Boca Raton, Abingdon, Edutech Enabled Teaching: Challenges & Opportunities, od s. 59-72, 14 s. 2022

Nakladatel

CRC Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/22:00127131

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-1-032-18520-0

Klíčová slova anglicky

Competencies; Values; Education 4.0
Změněno: 16. 3. 2023 15:49, Prateek Kalia, Ph.D.

Anotace

V originále

The alignment of humans and technology is the prerequisite of Industry 4.0 to enable new possibilities. Industry 4.0 is the harbinger of Education 4.0. Transforming education from a knowledge-based model to a competency-based model is the focus of Education 4.0. It emphasizes the production of personnel who are critical thinkers, complex problem solvers, creative, and decision-makers and have cognitive flexibility. Thus, the onus is on the education industry to generate a pool of youth who take value-driven leadership in the globalized knowledge society. Competencies embedded with values would construct a shared future on the principles of well-being and happiness around the globe. This chapter will discuss the core competencies i.e., technical, methodological, social, and personal, along with core values such as human dignity, justice, responsibility, respect, equality, freedom, tolerance, cultural diversity, global mindedness, and democracy for Education 4.0 curriculum.