B 2020

Metodika práce s žáky se specifickými poruchami učení: Aplikace písní s rytmickým a pohybovým doprovodem v cizím jazyce (francouzština)

SCHEJBALOVÁ, Zdeňka

Základní údaje

Originální název

Metodika práce s žáky se specifickými poruchami učení: Aplikace písní s rytmickým a pohybovým doprovodem v cizím jazyce (francouzština)

Název česky

Metodika práce s žáky se specifickými poruchami učení: Aplikace písní s rytmickým a pohybovým doprovodem v cizím jazyce (francouzština)

Název anglicky

Methodology for working with pupils with specific learning disabilities: Application of songs with rhythmic and movement accompaniment in a foreign language (French). Methodical manual

Autoři

SCHEJBALOVÁ, Zdeňka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 719 s. Elektronická verze, 2020

Nakladatel

Munipress

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00127813

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9856-5

Klíčová slova česky

žáci s SPU; francouzština; písně; říkadla; rytmus; pohyb

Klíčová slova anglicky

pupils with specific learning disabilities; French; songs; rhymes; rhythm; movement

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 2. 2023 10:35, PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace je rozdělena na část teoreticko-výzkumnou (134 stran), ve které se zkoumají strategie ve výuce cizího jazyka s ohledem na žáky se specifickými poruchami učení a chování, dále je zde podáno grafematické srovnání cizích jazyků a pojednáno o vlivu hudby (písní) a tanečních a rytmických aktivit jako pomocného činitele při výuce cizích jazyků a začlenění žáků s SPU do třídního kolektivu. Součástí je i jedna kapitola týkající se metodiky a metodická příručka v příloze (623 stran), která obsahuje metodické a praktické listy (19 francouzských písní, 10 českých písní s francouzským textem, 5 konverzačních obratů na melodii českých písní, 5 francouzských sloves na melodii českých písní, 24 francouzských říkadel). Publikace je určena na usnadnění osvojení si cizího jazyka (francouzštiny) u žáků se specifickými poruchami učení. Sborový zpěv, recitace a doprovodná hra na rytmické nástroje, popř. pohyb a tanec přispívají k odstranění bariér a ostychu mezi žáky se SPU a intaktními, posílení celkové spolupráce mezi žáky, rozvinutí řečové schopnosti a jazykové dovednosti, komunikace v cizím jazyce, posílení sociálně-emočních kompetencí žáků obou skupin prostřednictvím estetických a emocionálních zážitků ze společných aktivit.

Anglicky

The scientific publication is divided into a theoretical-research part (134 pages), which examines strategies in foreign language teaching with regard to pupils with specific learning and behavioral disorders, also presents a graphematic comparison of foreign languages and discusses the influence of music (songs) and dance and rhythmic activities as an auxiliary factor in foreign language teaching and inclusion pupils with SLD to the class collective. This part also includes one chapter on methodology, and a methodological manual (623 pages) in appendix, which contains methodological and practical sheets (19 French songs, 10 Czech songs with French lyrics, 5 conversational turns to the tune of Czech songs, 5 French verbs to the tune of Czech songs, 24 French rhymes). The publication is intended to facilitate the acquisition of a foreign language (French) by pupils with specific learning disabilities. Choral singing, recitation and accompanying playing of rhythmic instruments, or movement and dance contribute to removing barriers and shyness between pupils with SPU and intact pupils, strengthening overall cooperation between pupils, developing speech and language skills, communication in a foreign language, strengthening the social-emotional competences of pupils of both groups through aesthetic and emotional experiences from joint activities .

Návaznosti

CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004872, interní kód MU
Název: Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole (Akronym: Kvalita v inkluzi žáků se SVP)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání