B 2022

MABC-2 pro děti s poruchou autistického spektra. Manuál pro metodiku šetření dětí testem motoriky MABC-2

MOŽNÁ, Tereza a Hana VÁLKOVÁ

Základní údaje

Originální název

MABC-2 pro děti s poruchou autistického spektra. Manuál pro metodiku šetření dětí testem motoriky MABC-2

Název anglicky

MABC-2 for children with autism spectrum disorder. Manual for the MABC-2 motor skills test for children

Autoři

MOŽNÁ, Tereza a Hana VÁLKOVÁ

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

30306 Sport and fitness sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-280-0177-3

Klíčová slova česky

porucha autistického spektra, PAS, MABC-2, Movement Assessment Battery for Children, motorika, test

Klíčová slova anglicky

autism spectrum disorder, ASD, MABC-2, Movement Assessment Battery for Children, motor, test

Štítky

Změněno: 26. 9. 2023 08:32, PhDr. Lea Novotná

Anotace

V originále

Poruchy autistického spektra (PAS) jsou neuro-vývojová pervazivní multifaktoriální onemocnění dosud neznámé etiologie, která jsou často spojena s významným narušením motorických kompetencí a zpožděním motorického vývoje. S prudce vzrůstající prevalencí těchto poruch v České republice i celosvětově, jsou možnosti diagnostiky motorické úrovně dětí s PAS stále větší prioritou. Na základě výzkumu byla upravena standardní administrace a proces realizace testu motoriky pro děti Movement Assessment Battery for Children, 2. edice (MABC-2) navržením modifikací, využívající klíčové principy strukturovaného učení a TEACCH programu. Zejména se jedná o prvky: Individualizace, Strukturalizace, Vizualizace a Motivace, které byly implikovány do celého procesu testování motoriky dětí testem MABC-2.

Anglicky

Autism spectrum disorders (ASD) are neuro-developmental pervasive multifactorial diseases of unknown aetiology that are often associated with a significant impairment of motor skills and a delay in motor development. With the rapidly increasing prevalence of these disorders in the Czech Republic and worldwide, the possibilities of diagnosing the motor skills of children with ASD are an increasingly important priority. The research modified the standard administration and implementation process of the Movement Assessment Battery for Children, 2nd edition (MABC-2) by designing modifications that utilize fundamental principles of structured learning and the TEACCH program. In particular, these elements: Individualization, Structuralization, Visualization and Motivation, were implicated in the entire process of testing children's motor skills with the MABC-2 Test.