2022
MABC-2 pro děti s poruchou autistického spektra. Manuál pro metodiku šetření dětí testem motoriky MABC-2
MOŽNÁ, Tereza a Hana VÁLKOVÁZákladní údaje
Originální název
MABC-2 pro děti s poruchou autistického spektra. Manuál pro metodiku šetření dětí testem motoriky MABC-2
Název anglicky
MABC-2 for children with autism spectrum disorder. Manual for the MABC-2 motor skills test for children
Autoři
MOŽNÁ, Tereza a Hana VÁLKOVÁ
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
30306 Sport and fitness sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-280-0177-3
Klíčová slova česky
porucha autistického spektra, PAS, MABC-2, Movement Assessment Battery for Children, motorika, test
Klíčová slova anglicky
autism spectrum disorder, ASD, MABC-2, Movement Assessment Battery for Children, motor, test
Štítky
Změněno: 26. 9. 2023 08:32, PhDr. Lea Novotná
V originále
Poruchy autistického spektra (PAS) jsou neuro-vývojová pervazivní multifaktoriální onemocnění dosud neznámé etiologie, která jsou často spojena s významným narušením motorických kompetencí a zpožděním motorického vývoje. S prudce vzrůstající prevalencí těchto poruch v České republice i celosvětově, jsou možnosti diagnostiky motorické úrovně dětí s PAS stále větší prioritou. Na základě výzkumu byla upravena standardní administrace a proces realizace testu motoriky pro děti Movement Assessment Battery for Children, 2. edice (MABC-2) navržením modifikací, využívající klíčové principy strukturovaného učení a TEACCH programu. Zejména se jedná o prvky: Individualizace, Strukturalizace, Vizualizace a Motivace, které byly implikovány do celého procesu testování motoriky dětí testem MABC-2.
Anglicky
Autism spectrum disorders (ASD) are neuro-developmental pervasive multifactorial diseases of unknown aetiology that are often associated with a significant impairment of motor skills and a delay in motor development. With the rapidly increasing prevalence of these disorders in the Czech Republic and worldwide, the possibilities of diagnosing the motor skills of children with ASD are an increasingly important priority. The research modified the standard administration and implementation process of the Movement Assessment Battery for Children, 2nd edition (MABC-2) by designing modifications that utilize fundamental principles of structured learning and the TEACCH program. In particular, these elements: Individualization, Structuralization, Visualization and Motivation, were implicated in the entire process of testing children's motor skills with the MABC-2 Test.