B 2022

Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma

ŠÍP, Radim, Denisa DENGLEROVÁ, Miroslav BIELIK, Lenka ĎULÍKOVÁ, Jan KALENDA et. al.

Základní údaje

Originální název

Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma

Název česky

Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma

Název anglicky

Towards an inclusive school: interaction and the norm

Autoři

ŠÍP, Radim (203 Česká republika, garant, domácí), Denisa DENGLEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Miroslav BIELIK (203 Česká republika, domácí), Lenka ĎULÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan KALENDA (203 Česká republika, domácí), Markéta KOŠATKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martina KUROWSKI (203 Česká republika, domácí), Lenka GULOVÁ (203 Česká republika, domácí) a František TRAPL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, 275 s. 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/22:00129372

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0124-7

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; diferenciace; well-being; podpůrné opatření

Klíčová slova anglicky

inclusive education; differentiation; well-being; support measures

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 10. 2023 22:34, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie nabízí pohled do tří škol, které naplňují představy inkluzivního vzdělávání. Management, pedagogičtí pracovníci, žáci i většina rodičů těchto škol chápou, že inkluze je možná, a že je-li skutečně dobře provedena, není to na úkor rozvoje kognitivních schopností žáků. V průběhu několika měsíců jsme sbírali data formou pozorování, rozhovodů, analýzou dokumentů, abychom popsali konkrétní charakteristiky efektivních přístupů v inkluzivním vzdělávání. Základním zjištěním našeho výzkumu je především to, že inkluze není prohloubením integrace. Je konceptem, který je založený na zcela jiných filozofických, sociologických a psychologických základech.

Anglicky

The monograph offers insight into three schools that are fulfilling the ideas of inclusive education. The management, teaching staff, pupils and most parents in these schools understand that inclusion is possible and that, if it is done well, it is not at the expense of pupils' cognitive development. Several months we collected data through observations, interviews, and document analysis to describe specific characteristics of effective approaches to inclusive education. The main finding of our research is that inclusion is not a deepening of integration. It is a concept that is based on completely different philosophical, sociological and psychological foundations.

Návaznosti

GA19-13038S, projekt VaV
Název: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Investor: Grantová agentura ČR, Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup