2022
Poradní kruh jako součást školní praxe
BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ a Martina KUROWSKIZákladní údaje
Originální název
Poradní kruh jako součást školní praxe
Název česky
Poradní kruh jako součást školní praxe
Název anglicky
Council as part of school practice
Autoři
BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ a Martina KUROWSKI
Vydání
1. vyd. Brno, 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN
978-80-280-0118-6
Klíčová slova česky
poradní kruhy; pedagogický konstruktivismus; záměry poradního kruhu; praxe ve škole
Klíčová slova anglicky
council; educational constructivism; council intentions; school practice
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 1. 2023 13:33, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Předkládaný text slouží jako metodická příručka studentům učitelství a dalších pedagogických disciplín, pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení pro zavádění praxe poradních kruhů ve skupinách dětí a mládeže. V textu je představen význam vzájemného sdílení příběhů, které slouží jako východisko k dalšímu akademickému i sociálnímu učení. Příručka pak stručně popisuje charakteristiku práce v poradním kruhu, předkládá konkrétní náměty a příklady z praxe. Závěrem je představena zkušenost s poradními kruhy jak pohledem pedagožky z praxe, tak i očima studentů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
Anglicky
The present text serves as a methodological guide for teachers to be and students of other pedagogical disciplines, pedagogical staff of schools and educational institutions for introducing the practice of council in groups of children and youth. The text introduces the importance of sharing stories with each other as a starting point for further academic and social learning. The handbook then briefly describes the characteristics of working in council, providing concrete suggestions and examples from practice. Finally, the experience with advisory circles is presented through the eyes of a practising teacher and students of the Faculty of Education at Masaryk University.