C 2022

Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace

BUDÍNOVÁ, Irena

Základní údaje

Originální název

Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace

Název anglicky

Difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency and dysgraphic problems in multiplication and their compensation

Vydání

1. vydání. Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, od s. 53-68, 16 s. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50, 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0241-1

Klíčová slova česky

žáci se sníženou kognitivní efektivitou; výuka násobení; násobilka; případová studie

Klíčová slova anglicky

pupils with reduced cognitive efficiency; teaching multiplication; multiplication table; case study

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 2. 2023 08:25, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola pojednává o obtížích žáka se sníženou kognitivní efektivitou při osvojování si dovednosti násobení. Z teoretického hlediska je představena komplexnost operace násobení a problematika jejího osvojování. Případová studie představuje problémy žáka s oslabenou funkcí paměti a dysgrafickými potížemi při zvládání jednotlivých kroků dovednosti násobení.

Anglicky

The chapter discusses the difficulties of a student with reduced cognitive efficiency in acquiring the skill of multiplication. From a theoretical point of view, the complexity of the multiplication operation and the issue of its acquisition are discussed. The case study presents the problems of a student with impaired memory function and dysgraphic difficulties in mastering the individual steps of the multiplication skill.

Návaznosti

GA20-13038S, projekt VaV
Název: Produktivní kultura vyučování a učení
Investor: Grantová agentura ČR, Produktivní kultura vyučování a učení