2022
Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace
BUDÍNOVÁ, IrenaZákladní údaje
Originální název
Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace
Název anglicky
Difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency and dysgraphic problems in multiplication and their compensation
Autoři
Vydání
1. vydání. Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, od s. 53-68, 16 s. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50, 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-280-0241-1
Klíčová slova česky
žáci se sníženou kognitivní efektivitou; výuka násobení; násobilka; případová studie
Klíčová slova anglicky
pupils with reduced cognitive efficiency; teaching multiplication; multiplication table; case study
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 2. 2023 08:25, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
V originále
Kapitola pojednává o obtížích žáka se sníženou kognitivní efektivitou při osvojování si dovednosti násobení. Z teoretického hlediska je představena komplexnost operace násobení a problematika jejího osvojování. Případová studie představuje problémy žáka s oslabenou funkcí paměti a dysgrafickými potížemi při zvládání jednotlivých kroků dovednosti násobení.
Anglicky
The chapter discusses the difficulties of a student with reduced cognitive efficiency in acquiring the skill of multiplication. From a theoretical point of view, the complexity of the multiplication operation and the issue of its acquisition are discussed. The case study presents the problems of a student with impaired memory function and dysgraphic difficulties in mastering the individual steps of the multiplication skill.
Návaznosti
GA20-13038S, projekt VaV |
|