J 2023

K didaktickému potenciálu písně v kontextu Evropského dne hudby ve školách

JIŘIČKOVÁ, Jiřina a Marek SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

K didaktickému potenciálu písně v kontextu Evropského dne hudby ve školách

Název česky

K didaktickému potenciálu písně v kontextu Evropského dne hudby ve školách

Název anglicky

To the didactic potential of the song in the context of the European Day of Music in School

Autoři

JIŘIČKOVÁ, Jiřina a Marek SEDLÁČEK

Vydání

Hudební výchova – časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní, Praha, Univerzita Karlova, 2023, 1210-3683

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Evropský den hudby ve školách; EuDaMuS; EAS; Společnost pro hudební výchovu České republiky; SHV ČR; hudebně výchovná práce s písní; didaktika hudební výchovy

Klíčová slova anglicky

European Day of Music in School; EuDaMuS; EAS; Society for Music Education of the Czech Republic; music education song work; didactics of music education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2024 10:45, doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Evropský den hudby ve školách (EuDaMuS), který probíhá vždy 15. března, si klade kromě jiného za cíl motivovat děti a mládež a jejich vyučující k aktivnímu činnostnímu přístupu k hudební výchově s myšlenkou vzájemného evropského hudebního propojení se společnou písní Music in Me. Podle autorů článku má uvedená píseň velký didaktický potenciál. Zabývají se jí analyticky jako východiskem k motivovanému skupinovému hudebnímu vyučování a předkládají možnosti jejího činnostního uchopení, stejně jako aspekty její finální realizace.

Anglicky

The European Day of Music in School (EuDaMuS), which takes place on 15 March, aims, among other things, to motivate children and young people and their teachers to take an active, active approach to music education with the idea of European musical interconnection with the common song Music in Me. According to the authors of the article, the song has far-reaching didactic potential. They deal with it analytically as a starting point for motivated group music teaching; moreover, they present possibilities for its active grasp as well as aspects of its final realisation.