RYCHLÍČKOVÁ, Jitka, Zora ČECHOVÁ, Kateřina NEBESKÁ a Lenka SOUČKOVÁ. Rozvoj klíčových kompetencí v oblasti klinického výzkumu: CONSCIOUS curriculum projects. Klinicka Farmakologie a Farmacie. Olomouc: SOLEN s.r.o., 2022, roč. 36, č. 4, s. 156-158. ISSN 1212-7973. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.36290/far.2022.026. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2253660, author = {Rychlíčková, Jitka and Čechová, Zora and Nebeská, Kateřina and Součková, Lenka}, article_location = {Olomouc}, article_number = {4}, doi = {http://dx.doi.org/10.36290/far.2022.026}, keywords = {non-commercial clinical trials; academic education; biomedical students; curriculum; problem-based learning}, language = {cze}, issn = {1212-7973}, journal = {Klinicka Farmakologie a Farmacie}, title = {Rozvoj klíčových kompetencí v oblasti klinického výzkumu: CONSCIOUS curriculum projects}, url = {https://www.klinickafarmakologie.cz/artkey/far-202204-0007_rozvoj_klicovych_kompetenci_v_oblasti_klinickeho_vyzkumu_conscious_curriculum_projects.php}, volume = {36}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2253660 AU - Rychlíčková, Jitka - Čechová, Zora - Nebeská, Kateřina - Součková, Lenka PY - 2022 TI - Rozvoj klíčových kompetencí v oblasti klinického výzkumu: CONSCIOUS curriculum projects JF - Klinicka Farmakologie a Farmacie VL - 36 IS - 4 SP - 156-158 EP - 156-158 PB - SOLEN s.r.o. SN - 12127973 KW - non-commercial clinical trials KW - academic education KW - biomedical students KW - curriculum KW - problem-based learning UR - https://www.klinickafarmakologie.cz/artkey/far-202204-0007_rozvoj_klicovych_kompetenci_v_oblasti_klinickeho_vyzkumu_conscious_curriculum_projects.php N2 - Oblast nekomerčních klinických studií zaznamenává v posledních letech významný vzestup hlavně v kontextu precision medicine a individualizované léčby. Nekomerční studie totiž poskytují prostor pro výzkum otázek přiléhavějších klinické praxi a nabízí příležitost pro využití inovativních designů klinických studií. Nekomerční klinické studie ale současně kladou vyšší nároky na hlavní zkoušející a členy jejich týmů, neboť tito svou pozici ve studii rozšiřují o koordinační a manažerskou roli zadavatele. Na druhé straně je vzdělávání v oblasti organizace a teorie klinických studií na lékařských a farmaceutických fakultách v České republice poměrně skromné. Typicky je zařazeno do výuky farmakologie jako součást přiblížení celého procesu výzkumu a vývoje léčiva. V postgraduálním stupni jsou pak pouze na některých fakultách otevírány komplexní předměty věnující se organizaci a interpretaci klinických studií. Projekty ERASMUS+ CONSCIOUS a ERASMUS+ CONSCIOUS II tak mohou pomoci zaplnit mezeru ve vzdělávání v této oblasti, nabízí totiž ucelený, bezplatně přístupný soubor lekcí pro pregraduální a postgraduální studenty biomedicínských oborů a plánována je také otevřená pilotní výuka formou dvanácti on-line lekcí s mezinárodní účastí. ER -
RYCHLÍČKOVÁ, Jitka, Zora ČECHOVÁ, Kateřina NEBESKÁ a Lenka SOUČKOVÁ. Rozvoj klíčových kompetencí v oblasti klinického výzkumu: CONSCIOUS curriculum projects. \textit{Klinicka Farmakologie a Farmacie}. Olomouc: SOLEN s.r.o., 2022, roč.~36, č.~4, s.~156-158. ISSN~1212-7973. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.36290/far.2022.026.
|