ČERNÝ, Michal a Dominika ŠOLCOVÁ. Proctoring as a journey to quality education? : A critical review of the literature. Journal of Applied Technical and Educational Sciences. ST PRess, 2023, roč. 12, č. 4, s. 1-22. ISSN 2560-5429. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.24368/jates328.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proctoring as a journey to quality education? : A critical review of the literature
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Dominika ŠOLCOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of Applied Technical and Educational Sciences, ST PRess, 2023, 2560-5429.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Srbsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00130343
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.24368/jates328
Klíčová slova anglicky online proctoring; online exams; exam security; online student authentication; distance education; online learning
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 3. 3. 2024 21:33.
Anotace
The paper aims to analyse the current professional discourse and to map the current views and attitudes of proctoring online exam formats across the globe. The entire theoretical delineation focuses mainly on college or university formats. We introduce the international context in the first part and then discuss the analysis of the texts found in the review study at Scopus and Web of Science databases. The study results in a comprehensive summary of the positive and negative implementation aspects of proctoring. We also reach a new categorisation of the different methods used to control proctoring online exams. The study should provide synthesising findings with easy applicability. Our results may be valuable for educational institutions or others interested in online learning and online proctoring processes, not only when considering implementation.
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 16:35