ČERNÝ, Michal, Kristýna KALMÁROVÁ, Monika MARTONOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ, Petr ŠKYŘÍK, Jan ŠTĚPÁNEK a Jan VOKŘÁL. Nonlinear Interactive Stories as an Educational Resource. Education Sciences. Basel: MDPI, 2023, roč. 13, č. 1, s. 1-23. ISSN 2227-7102. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/educsci13010040.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nonlinear Interactive Stories as an Educational Resource
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí), Kristýna KALMÁROVÁ (203 Česká republika, domácí), Monika MARTONOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavlína MAZÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr ŠKYŘÍK (203 Česká republika, domácí), Jan ŠTĚPÁNEK (203 Česká republika, domácí) a Jan VOKŘÁL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Education Sciences, Basel, MDPI, 2023, 2227-7102.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 3.000 v roce 2022
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00130344
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.3390/educsci13010040
UT WoS 000914482400001
Klíčová slova anglicky digital educational resource; nonlinear interactive story; digital role-playing; digitized cultural heritage; high school; Twine2; humanities
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 7. 3. 2024 15:18.
Anotace
Working with digitized cultural heritage is an important aspect of education. This article offers research on the interaction of pupils and teachers with digitized cultural heritage processed in the Twine2 environment, focusing on exploring the potential use of digital nonlinear stories in the teaching of humanities in high schools. The aim of this study is to describe the design process that led to the creation of 16 innovative educational resources, and to present the results of their pilot testing and evaluation, which subsequently took place among participating teachers and pupils. For the evaluation, we used a mix of design methods, combining a quantitative and qualitative approach. Both the teachers and the pupils were asked about their experience and takeaways from the interaction with the resources offered. The findings show that presenting educational content in the form of a nonlinear interactive story is a suitable alternative to the traditional frontal educational approach, as both teachers and pupils perceived the resources as intuitive, appealing, and effective in helping to achieve the set educational goals. The study also highlights some key recommendations for future designers of nonlinear interactive stories, which emerged from the respondents’ feedback.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MUNázev: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Humanitní vědy dokořán, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 20:46