J 2022

Přehled systému současné psychosociální péče o děti s poruchou autistického spektra v České republice

VYHNALOVÁ, Martina, Lucie STROUPKOVÁ, Pavlína DANHOFER, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Lenka KNEDLÍKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Přehled systému současné psychosociální péče o děti s poruchou autistického spektra v České republice

Název anglicky

An overview of current system of psycho-social care for children with autism spectrum disorder in Czech Republic

Autoři

VYHNALOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí), Lucie STROUPKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavlína DANHOFER (203 Česká republika, domácí), Hana OŠLEJŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka KNEDLÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Senad KOLÁŘ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Pediatrie pro praxi, Olomouc, Solen, 2022, 1213-0494

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

30210 Clinical neurology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14110/22:00128696

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

Klíčová slova česky

poruchy autistického spektra; sociální podpora; vzdělávání; organizace pro osoby s PAS

Klíčová slova anglicky

autism spectrum disorder; social support; education; organizations for people with ASD

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 2. 2023 13:51, Mgr. Tereza Miškechová

Anotace

V originále

Článek poskytuje přehled základních oblastí psychosociální péče, kterou mohou v současné době v České republice čerpat děti s poruchou autistického spektra (PAS) a jejich rodiny a na niž je může praktický lékař v případě potřeby nasměrovat. Text pojednává o možnostech podpory ve školství, v sociální oblasti, vč. oblasti příspěvků a dávek státní sociální podpory, a zmiňuje některé další specifické intervence a organizace pro děti s PAS.

Anglicky

The article provides an overview of current system of psycho-social care in Czech republic that might be used by children with autism spectrum disorder (ASD) and their families. General practitioners might recommend these services to their patients if necessary. The text deals with the possibilities of support in educational system, social care system including social benefits and mentions several other specific interventions and organizations for children with ASD.

Návaznosti

MUNI/A/1425/2021, interní kód MU
Název: Spánkové poruchy u dětí s autismem: hodnocení limitované polysomnografie
Investor: Masarykova univerzita, Spánkové poruchy u dětí s autismem: hodnocení limitované polysomnografie