B 2023

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky

JUHAŇÁK, Libor

Základní údaje

Originální název

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky

Název anglicky

Learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems

Vydání

1. vyd. Brno, Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity 525, 2023

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-280-0184-1

Klíčová slova česky

analytika učení, data mining ve vzdělávání, systémy pro řízení výuky, prediktivní modelování, analýza sociálních sítí, dolování procesů

Klíčová slova anglicky

learning analytics, educational data mining, learning management systems, predictive modelling, social network analysis, process mining

Štítky

Změněno: 9. 3. 2023 09:53, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.

Anglicky

Learning analytics and educational data mining are emerging research areas focused on the analysis of data from various online educational systems. This publication offers a detailed insight into the fields of learning analytics and educational data mining by exploring their origins and by explaining the main similarities and differences between them, describing the methods and techniques of data analysis used in these areas, and presenting the most prominent research trends within the fields. In addition, the publication provides several examples of employing various methods of learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems.