SVOBODOVÁ, Jindřiška a Jan NOVOTNÝ. The Role of Creative Thinking in Science Education. Online. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences. Venice: Open Science Index, 2016, roč. 10, č. 4, s. 1232-1235.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Role of Creative Thinking in Science Education
Název česky Role kreativity v přírodovědném vzdělávání
Autoři SVOBODOVÁ, Jindřiška a Jan NOVOTNÝ.
Vydání International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, Venice, Open Science Index, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky active learning, physics teaching
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D., učo 384. Změněno: 10. 3. 2023 20:03.
Anotace
The purpose of this study is to understand if a science teacher's personal creativity can modify his/her ability to produce various kinds of questions. This research used an education activity based on cosmic sketches and pictures by K.E. Tsiolkovsky, the founder of astronautics, to explore if any relationship between individual creativity and the asking questions skill exists. As a screening instrument, which allows an assessment of the respondent's creative potential, a common test of creative thinking was used. The results of the creativity test and the diversity of the questions are mentioned
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 20:23