ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. VARIETY OF ROLES OF SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS AS PERCEIVED BY SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS. In INTED2023 - 17th International Technology, Education adn Development Conference. 2023. ISBN 978-84-09-49026-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název VARIETY OF ROLES OF SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS AS PERCEIVED BY SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS
Autoři ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ.
Vydání INTED2023 - 17th International Technology, Education adn Development Conference, 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Conference paper
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-09-49026-4
Klíčová slova anglicky Special needs education; special education teacher; special educational needs; inclusive education; qualitative research; social inclusion
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 19. 10. 2023 12:46.
Anotace
In this contribution, we will discuss the role of special educational needs teachers in the contemporary school environment in the Czech Republic from their perspective. We will present selected findings of the first phase of our qualitative research based on qualitative interviews with participants. There were approached special education teachers with diverse specializations as research participants – professionals in the field of speech therapy, visual impairment, physical or intellectual disability, behavioural and emotional difficulties/disorders, hearing impairment, and learning disabilities. These were special educational needs teachers working in the field, i.e., in schools (elementary schools, special schools) and school facilities (counselling care centres, residential, educational facilities, etc.). They worked with children with various special needs related to various disabilities or disadvantages. We will offer partial insight into the profession and the professional experience of special educational needs teachers and an opportunity to reflect on their professional position, activities, and experience.
Návaznosti
MUNI/A/1347/2022, interní kód MUNázev: Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
Investor: Masarykova univerzita, Specifika potřeb edukačních a socializačních procesů dětí/dospělých s postižením/znevýhodněním
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 04:20