VAĎUROVÁ, Helena, Katarína SLEZÁKOVÁ and Lenka SLEPIČKOVÁ. Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických odborů (Effectiveness of the teacher’s work in inclusive education: A self-assessment tool for students of pedagogic fileds). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0233-6. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických odborů
Name (in English) Effectiveness of the teacher’s work in inclusive education: A self-assessment tool for students of pedagogic fileds
Authors VAĎUROVÁ, Helena, Katarína SLEZÁKOVÁ and Lenka SLEPIČKOVÁ
Edition 1. vyd. Brno, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Survey and educational texts
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-280-0233-6
Keywords (in Czech) učitelské vzdělávání, evaluace, připravenost studenta učitelství, sebehodnocení
Keywords in English teacher education, evaluation, preparedness of students of teacher education, selfevaluation
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 20/3/2023 10:29.
Abstract
Aby učitel nebo učitelka mohli naplnit roli “nositele/nositelky změny”, musí být ztotožnění s myšlenkou vzdělávání pro všechny, přijmout odpovědnost za vzdělávání všech svých žáků a umět rozpoznat a řešit jakoukoli formu vyčleňování a nerovného zacházení. Současně se ukazuje, že zásadním faktorem formujícím působení učitelů v inkluzivní třídě je vnitřní důvěra ve vlastní schopnosti zvládat jednotlivé aspekty výchovně vzdělávací činnosti. Nástroj umožňuje nahlédnout práci učitele z odstupu, učit se ji reflektovat a vytvořit plán osobnostního a odborného rozvoje.
Abstract (in English)
For teachers, to be able to fulfill the role “of carrier of change”, he or she must be identified with the idea of education for all, accept responsibility for the education of all his or her students, and be able to recognize and solve any form of exclusion and unequal. At the same time, it turns out that a fundamental factor forming the teachers’ actions in the inclusive classroom is their inner confidence in their own ability to manage individual aspects of educational activities. The tool makes it possible to view the teacher’s work from a distance, learn to reflect on it and create a personal and professional development plan.
PrintDisplayed: 24/4/2024 01:29