ŠTĚPÁNEK, Libor. EMI: A language teacher’s leap into the unknown? In International Conference and Exhibition for English language teaching professionals. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název EMI: A language teacher’s leap into the unknown?
Autoři ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání International Conference and Exhibition for English language teaching professionals, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 60201 General language studies
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/22:00128936
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky angličtina jako mediační jazyk (EMI) ; angličtina jako linqua franca (EFL); angličtina pro specifické účely; učitelé EFL/ESP
Klíčová slova anglicky English as Medium of Instruction (EMI); English as lingua franca (EFL); English for Specific Purposes (ESP); EFL/ESP teachers
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 3. 2023 17:31.
Anotace
The internationalisation of educational institutions and establishment of English as the lingua franca for the majority of academic disciplines in the last decades have changed the dynamics of educational language support and made English as a Medium of Instruction (EMI) a central and steadily growing global phenomenon.  Language teachers and teacher trainers are often asked to develop and provide EMI support, despite the fact that such support includes much more than language aspects. This text addresses the linguistic and extra-linguistic skills EFL/ESP teachers need to be aware of when providing EMI support, presents the challenges that EMI brings, and discusses the roles EFL/ESP teachers can play in successfully supporting EMI.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 23:13