BAKEŠOVÁ, Václava. Réflexions sur la place du texte littéraire dans la formation de futurs enseignants de FLE. Online. In OUVRARD, Louise ; SIMONFFY, Zsuzsa ; KOBOR, Màrta. Le prévisible et l’imprévisible. Points de vue linguistiques, littéraires et didactiques. 1. vyd. Paříž: Editions des archives contemporaines, 2023, s. 73-81. ISBN 978-2-8130-0457-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17184/eac.7071.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Réflexions sur la place du texte littéraire dans la formation de futurs enseignants de FLE
Název česky Reflexe místa literárního textu ve vzdělávání budoucích učitelů francouzštiny
Název anglicky Reflections on the place of the literary text in the training of future teachers of FLE
Autoři BAKEŠOVÁ, Václava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Paříž, Le prévisible et l’imprévisible. Points de vue linguistiques, littéraires et didactiques, od s. 73-81, 9 s. 2023.
Nakladatel Editions des archives contemporaines
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Webové stránky nakladatelství s přístupem k jednotlivým kapitolám.
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00130504
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-2-8130-0457-4
Doi http://dx.doi.org/10.17184/eac.7071
Klíčová slova česky Literatura ve výuce FLE; čtení a interpretace textů ve výuce FLE; vzdělávání učitelů francouzštiny; interkulturalita; multisenzorický přístup.
Klíčová slova anglicky Literature in FLE courses; reading and interpretation of texts in FLE; teacher training for FLE; interculturality; multisensory approach.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Změněno: 19. 2. 2024 10:47.
Anotace
Dans le contexte de la formation actuelle de futurs enseignants de FLE, les textes littéraires, documents authentiques, acquièrent de nouveau un rôle important, celui d’un support didactique riche véhiculant la culture. En cela les textes sélectionnés peuvent apporter des réponses à différents types de questions, prévisibles ou / et imprévisibles. Or, comment l’usage des textes littéraires s’intègre-t-il dans cette formation ? Comment l’étudiant peut-il faire le transfert entre le texte et les objectifs didactiques et culturels de son futur enseignement ? Ce sont les questions que nous examinons dans cette étude.
Anotace česky
V kontextu současné přípravy budoucích učitelů FLE získávají literární texty jako autentické dokumenty opět na významu jako podnětný didaktický materiál zprostředkovávající kulturu. Tímto způsobem mohou vybrané texty poskytnout odpovědi na různé typy otázek, předvídatelných a/nebo nepředvídatelných. A jak dosah vybraných literárních textů zapadá do přípravy učitelů? Jak může studující vytvořit přenos mezi textem a didaktickými a kulturními cíli své budoucí výuky? Výzkum těchto otázek nabízí text této studie.
Anotace anglicky
In the context of the current training of future FLE teachers, literary texts, authentic documents, gain once again in importance as a rich didactic support conveying culture. In this way, the chosen texts can provide answers to different types of questions, predictable and / or unpredictable. How does the impact of literary texts fit into teacher training? How to make a transition between the text and the didactic and cultural goals? These are the issues we will reflect on in this study.
VytisknoutZobrazeno: 17. 7. 2024 18:39